با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید!

به گزارش مجله خزرکوه، همواره پیشرفت چشمگیر تکنولوژی در عصر جدید، بر زندگی روزمره انسان ها و علی الخصوص اهمیت رفاه و آرامش فردی تأثیر بسیار زیادی گذاشته است.

با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید!

یکی از این تأثیرات را به وضوح می توان در افزایش تعداد سفرهای هوایی مشاهده کرد. امروزه مردم سفر با هواپیما را در مقایسه با سایر وسایل نقلیه بیشتر ترجیح می دهند. مسائل و سختی هایی که در گذشته برای رزرو بلیط هواپیما وجود داشتند، در عصر حال از بین رفته و بسیار آسان گشته اند. شاید دهه ها پیش مردم برای خرید بلیط هواپیما بایستی به فرودگاه مراجعه کرده و بلیط هواپیما را از آن جا خریداری می کردند و یا حتی هیچ اطلاعات کامل و دقیق درباره انواع بلیط هواپیما نداشتند. اما خوشبختانه امروزه خرید بلیط هواپیما در سایه پیشرفت تکنولوژی آسان شده و مردم می توانند در منزلشان در حالی که چای رفع خستگی ساعت 5 را نوش جان می کنند، بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرشان را خریداری کنند. اما سوالی که اکثرا برای مسافران موقع خرید بلیط هواپیما پیش می آید، این است که چه نوع بلیط هواپیما می تواند متناسب با بودجه، شرایط و یا موقعیتشان باشد. برای آن که هنگام خرید بلیط هواپیما بهترین و مناسب ترین بلیط را برای خود و یا خانواده تان خریداری کنید، این مطلب را تا انتها دنبال کرده و با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

همان طور که آگاه هستید در روزهای آخر هفته همه جا شلوغ شده و همه چیز گران می گردد. بلیط هواپیما نیز چنین است. اگر بخواهید در روزهای آخر هفته به مسافرت رفته و بلیط هواپیما را در همان روزها خریداری کنید، بایستی هزینه زیادی بابت بلیط پرداخت کرده و در زمان نامناسبی مجبور به پرواز شوید. بنابراین بهتر است برای خرید بلیط هواپیما و سفر در روزهای آخر هفته در شبکه های اجتماعی سایت سفرمارکت عضو شوید و از فروش های استثنایی و تخفیف های ویژه آن باخبر باشید.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که در ایام نوروزی و یا ایام شلوغ تابستان بهتر است برای خرید بلیط هواپیما یک یا دو ماه زودتر اقدام کنید.

انواع بلیط هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما مناسب با بودجه و شرایطتان با انواع آن آشنا شوید.

بلیط هواپیما یک طرفه:

این بلیط برای پروازهایی است که تنها از یک مبداء به مقصد هستند.

بلیط هواپیما دارای توقف برنامه ریزی شده:

این بلیط برای پروازهایی است که یک توقف از پیش مشخص شده (که تا بیش از 24 ساعت ممکن است طول بکشد) در بین پرواز مبداء تا مقصد دارند.

بلیط هواپیما رفت و برگشت:

این بلیط برای پروازهایی است که از یک مبداء به مقصد می فرایند، و از آن مقصد به همان مبداء که آمده اند مجددا برمی گردند. برای مثال، پرواز رفت و برگشت از دبی به پاریس بدین گونه است که پرواز از دبی به پاریس و از پاریس به دبی صورت می گیرد. بلیط هواپیما رفت و برگشت با اصطلاح Return Ticket نیز بیان می گردد.

بلیط هواپیما دارای توقف اجباری:

این نوع بلیط که به اصطلاح Lay Over نام دارد، به پروازهایی مربوط است که یک توقف اجباری بین مبداء و مقصد دارند. دلایلی چون بارگیری، سوخت گیری و یا تغییر هواپیما می توانند از عوامل توقف باشند. البته توقف برای سوخت گیری در پروازهایی صورت می گیرد که فاصله مبداء تا مقصد طولانی باشد.

بلیط هواپیما رفت و برگشت با مقاصد متغیر:

یک مسافر برای پرواز از یک مبداء به مقصد و بازگشت از مکان دیگری به مبداء ملزم به خرید این نوع بلیط هواپیما است. برای مثال مسافری که از تهران به شهر موناکو در فرانسه پرواز می کند، اما به هر دلیلی از شهر تولوز قصد برگشت به تهران دارد، باید چنین بلیط هواپیما خریداری کنید. این نوع بلیط هواپیما معمولا برای گردشگران تورهای مسافرتی مناسب است.

بلیط هواپیما دارای چند توقف:

این نوع بلیط مختص تورهای گردشگری بوده و توقف های طولانی در مقاصد مختلف انجام می دهد و مجددا به مبداء ابتدایی برمی گردد. ممکن است این نوع بلیط هواپیما به صورت بلیط رفت و برگشت دو یا سه مقصدی صادر گردد.

بلیط هواپیما رفت و برگشت دو مقصدی:

این نوع بلیط هواپیما در واقع ترکیب دو مقصد تفاوت با یکدیگر است.با خرید این بلیط هواپیما که پکیج مناسب برای مسافران محسوب می گردد، مسافران مجبور نیستند برای هر دو مقصدشان دو بلیط رفت و برگشت جداگانه تهیه کنند. با خرید این بلیط با یک تیر دو نشان می زنید و در هزینه بلیط صرفه جویی می کنید.

بلیط هواپیما رفت و برگشت سه مقصدی:

این نوع بلیط همانند بلیط رفت و برگشت دو مقصدی بوده، با این تفاوت که به جای دو مقصد، سه مقصد پروازی وجود دارد.

بلیط هواپیما کلاس ترکیبی:

بلیط های Mixed Class Ticket به مسافران این فرصت را می دهند تا کلاس های پروازی متفاوت را در پروازهای گوناگون تجربه کنند. این نوع بلیط ترکیبی از کلاس های اکونومی، بیزینس و فرست کلاس می باشد.

بلیط هواپیما بین المللی ایرپس:

این نوع بلیط هواپیما توسط برخی از آژانس های مسافرتی در برخی کشورها و با قیمت های استثنایی صادر می گردد و به مسافران این فرصت را می دهد تا در هر زمانی بدون دردسر در بین چندین فرودگاه مشخص پرواز کنند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 413

به "با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با انواع بلیط هواپیما آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید