توقف اتوموبیلهای مشکوک از راه دور توسط پلیس

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران، یک کنسرسیوم با حمایت کمیسیون اروپا به درخواست نهادهای اجرای قانون فرانسه، اسپانیا و آلمان درحال ساخت دستگاه توقف اتومبیل از راه دور هستند.

توقف اتوموبیلهای مشکوک از راه دور توسط پلیس

این محققان برای ساخت این دستگاه واحدهای کنترل موتور اتوماتیک را برای شناسایی آسیب پذیری میکروتراشه ها آنالیز نموده اند تا دریابند که چگونه باید از این نقاط ضعف با استفاده از سیگنالهای رادیویی مورد بهره برداری قرار دهند.

یک شرکت الکترونیک بریتانیایی روی یک سیستم مشابه برای نیروی پلیس و ارتش کار می نماید که پیروز شده است هفته پیش فناوری خود را آزمایش کند.

سسیل مایس مهندس سیستم در شرکت فناوری فضایی MBDA به عنوان یکی از شرکتهایی که روی این پروژه 5.9 میلیون دلاری اتحادیه اروپا کار می نماید، گفت: ما می خواهیم بتوانیم اتومبیلهای بسیار قوی را متوقف کنیم که با ابزارهای امروز پلیس متوقف نمی شوند. اتومبیلهای بسیار سریع در شاهراه ها به سختی متوقف می شوند و در این رابطه مسئله امنیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

این دستگاه جدید به قطعات الکترونیکی اتومبیل صدمه نمی زد اما به صورت موقت آنها را از کار می اندازد.

مایس گفت: ما می خواهیم قطعات الکترونیک اتومبیل را به نوعی مختل کنیم که بتوانیم آن را متوقف کنیم، اما نمی خواهیم اتومبیل را دچار هیچ گونه نقصی نموده و آن را در میانه راه متوقف کنیم، همچنین از سوی دیگر نمی خواهیم به افراد داخل اتومبیل و یا عابران اطراف نیز آسیب بزنیم.

براساس اعلام محققان این پروژه، سیستم اولیه این طرح تا سال 2016 آماده آزمایش می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 337

به "توقف اتوموبیلهای مشکوک از راه دور توسط پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف اتوموبیلهای مشکوک از راه دور توسط پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید