درخشش کارگردان و بازیگر متری شیش و نیم ، سه جایزه توکیو برای سینمای ایران

به گزارش مجله خزرکوه، سعید روستایی و نوید محمدزاده دو جایزه بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد را با فیلم سینمایی متری شیش و نیم از سی و دومین جشنواره توکیو به دست آوردند.

درخشش کارگردان و بازیگر متری شیش و نیم ، سه جایزه توکیو برای سینمای ایران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مراسم پایانی جشنواره فیلم توکیو 2019 صبح امروز سه شنبه به وقت ایران در پایتخت ژاپن برگزار شد و در بخش مسابقه رسمی دو جایزه مهم و اصلی به متری شیش و نیم رسید؛ روستایی جایزه بهترین کارگردانی را برد و محمدزاده هم برای بازی در همین فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

  • متری شیش و نیم | درون دنیایی متفاوت از ابد و یک روز

در بخش مسابقه رسمی جایزه فیلم برگزیده تماشاگران به فقط حیوان ها به کارگردانی دومینیک مال رسید و بازیگر همین فیلم هم جایزه بهترین بازیگر زن را برد. همسر دوست داشتنی به نویسندگی و کارگردانی شین آداچی جایزه بهترین فیلمنامه را به دست آورد و آتلانتیس به کارگردانی والنتین واسیانوویچ جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد. هیات داوران جایزه بزرگ توکیو را هم به عمو فرل پترسن از دانمارک داد.

سینمای ایران امسال یک نماینده هم در بخش روح آسیا در جشنواره توکیو داشت که پیروز شد جایزه اصلی را از آن خود کند. هیات داوران بخش روح آسیا جایزه خود را به رضا جمالی کارگردان پیرمردها نمی میرند اهدا کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 71

به "درخشش کارگردان و بازیگر متری شیش و نیم ، سه جایزه توکیو برای سینمای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخشش کارگردان و بازیگر متری شیش و نیم ، سه جایزه توکیو برای سینمای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید