ساخت کاتدی با کارایی بالا برای باتری های لیتیوم سولفور

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، محققان آزمایشگاه نانوبیو در موسسه آاستار سنگاپور روش جدیدی برای تولید کاتدهای لیتیوم سولفور ارائه کردند که با هزینه کم و فرآیند ساده تر از روش های رایج می توان کاتد برای این نوع باتری ها تولید کرد. این یافته محققان گامی دیگر به سوی تجاری سازی باتری های سولفور لیتیوم است و می تواند به نیاز صنعت برای تولید انبوه این باتری ها پاسخ دهد.

ساخت کاتدی با کارایی بالا برای باتری های لیتیوم سولفور

در حالی که بسیاری از محققان باتری های یون لیتیوم را به عنوان یک فناوری پیشرفته قلمداد می نمایند که می تواند نیاز ادوات الکترونیکی را تامین کند؛ اما این باتری ها یک محدودیت بزرگ در ظرفیت ذخیره سازی و ایمنی دارند که این دو به دلیل ویژگی های ناپایداری شیمیایی در این نوع باتری ها است. از این رو محققان این پروژه به دنبال ساخت کاتد مناسب برای باتری های لیتیم سولفور هستند تا بتوانند کاتدهای ارزان قیمتی تولید کرده و تجاری سازی نمایند. دانسیته انرژی تئوری سولفور بالا بوده و هزینه تولید آن نیز کم است. با توجه به فراوانی سولفور می توان از آن به عنوان گزینه ای مناسب برای تولید باتری های سولفور لیتیوم یاد کرد که جایگزین باتری های یون لیتیم شوند.

در این پروژه محققان با استفاده از مواد کربنی اقدام به تولید نانومواد متخلخل سه بعدی کردند. این ساختار در حین شارژ باتری پایدار بوده و دچار فروپاشی نمی شود. این در حالی است که فروپاشی کاتد یکی از مسائل این نوع باتری است که در حین شارژ رخ می دهد. کاتدهای رایج معمولا دانسیته کمی داشته و حفره های اندکی دارند، در نتیجه عملکرد باتری را تضعیف می نمایند.

اما کاتد جدیدی که محققان سنگاپوری تولید کرده اند دارای 48 درصد ظرفیت بالاتر بوده و افت ظرفیت نیز در این کاتدها بهبود یافته است. زمانی که سولفور به این ماده اضافه می شود کاتد توانایی تامین ظرفیت 4 میلی آمپرساعت در هر مترمربع را دارا است.

جکی ینگ از محققان این پروژه می گوید: ما روشی برای آماده سازی کاتد سولفور ارائه کردیم که می تواند روی عملکرد باتری های لیتیم سولفور تاثیر به سزایی داشته باشد. روش ما قابلیت تولید انبوه دارد و می تواند در ساخت باتری های سولفور لیتیوم تاثیرگذار باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 92

به "ساخت کاتدی با کارایی بالا برای باتری های لیتیوم سولفور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کاتدی با کارایی بالا برای باتری های لیتیوم سولفور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید