سفر به هاوایی بهشت گرمسیری آمریکا

به گزارش مجله خزرکوه، هاوایی بهشت گرمسیری آمریکا، گروهی از جزیره های گرم در آب های آمریکا است که هرکدام ویژگی های خاصی دارند. از گشت و گذار در اوهائو و شگفتی های مائوئی گرفته تا زیبایی های هونولولو و عجایب نهفته در Lanai، هاوایی منطقه گرمسیریِ عالی برای کسانی است که دنبال سفر به آمریکا و کسب تجربه ای ناب هستند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

سفر به هاوایی بهشت گرمسیری آمریکا

برای اخذ ویزای توریستی آمریکا با ما همراه باشید و سواحل شگفت انگیز هاوایی آمریکا و مراکز خرید آمریکا را از دست ندهید.

این ناحیه پر از سواحل زیبا، جنگل های خارق العاده، آبشارهای عظیم، نقاطی عالی برای غواصی و مکانی خوب برای موج سواری است که سفری رویایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد . در واقع هاوایی مکانی بسیار خوب برای سفرهای ماه عسلی، خانوادگی و تفریحی است. در ضمن اگر بودجه سفر برای شما مهم است گزینه های زیادی برای انتخاب وجود خواهد داشت.

انواع هزینه ها در هاوایی

هزینه اسکان

در هاوایی می توان هتل هایی پیدا کرد که برای هر شب اقامت، 30 دلار طلب می نمایند. اما معمولا قیمت ها به طور منظم به ازای هر شب اقامت در محدوده 75 تا 100 دلار کم و زیاد می گردد. مکان هایی بسیار گران تر هم وجود دارند که قیمت شان به ازای هرشب اقامت از 175 دلار آغاز می گردد و بسته به مکانی که هستید افزایش می یابد. همچنین می توان در نقاطی که کمتر گردشگر به خود جذب می نمایند اتاق هایی با تخت دونفره را با 60 دلار به ازای هرشب اجاره کرد.

هزینه مواد غذایی

از آنجایی که مواد غذایی در این جزایر وارداتی هستند معمولا هزینه مواد غذایی از نقاط اصلی ایالات متحده کمی گرانتر است. شما می توانید انتخاب های متنوعی را با قیمتی بین 7 تا 12 دلار پیدا کنید. این انتخاب ها شامل ناهار محلی، غذای مکزیکی، انواع ساندویچ و مواردی شبیه این هاست. در اوهائو می توان غذا هایی با رِنج قیمت بین 5 تا 10 دلار آمریکا پیدا کرد. فست فودهایی مثل مک دونالد به ازای هر وعده غذا 6 دلار هزینه در بر دارند(مگر اینکه به فهرست تان چیزی اضافه کنید). همچنین رستوران های زنجیره ای مثل Applebee برای هر وعده غذا بین 10 تا 15 دلار از شما طلب می نمایند. با این وجود رستوران های رسمی تر تنها برای ورود هزینه 20 دلاری را از شما طلب خواهند کرد. در ضمن بوفه های غذای زیادی در اطراف جزیره ها وجود دارد که یک وعده غذا را با قیمت 25 دلار به گردشگران ارایه می دهند.

هزینه حمل و نقل

بهترین راه برای رفت و آمد در اطراف جزیره کرایه اتومبیل است. اجاره یک روزِ وسیله نقلیه ای کوچک حدود 70 دلار می گردد. برای کرایه جیپ باید انتظار پرداخت 100 تا 130 دلار به ازای هر روز را داشته باشید. کرایه تاکسی نیز از 3 دلار آغاز می گردد و به ازای هر مایل (1.6 کیلومتر) 3.20 دلار آمریکا از شما طلب می نمایند.

هزینه فعالیت های تفریحی

هزینه غواصی به همراه وسایل مورد احتیاج برای هر شخص حدود 100 تا 125 دلار آمریکا می گردد. تخته های موج سواری و شنا را نیز به ازای 25 دلار برای نصفی از روز می توانید اجاره کنید. همچنین قایقرانی و تفریحات زیر آبی با 70 تا 150 دلار به ازای نیم روز یا تا غروب آفتاب قابل دسترسی هستند . هزینه تورهای هلیکوپتر گردی نیز در محدود ه 150 تا 250 دلار نوسان می نماید. علاوه بر آن می توانید در جزیره بزرگ با حدود 100 دلار و بالاتر از سرگرمی هیجان انگیز زیپ لاین لذت ببرید.

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

سفر در فصل های خلوت

سفر در طی فصل هایی که گردشگران کمی روانه این جزایر می شوند(اواسط اوریل تا اواسط ژوئن و یا اواسط سپتامبر تا اواسط دسامبر) بدون شک باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های اقامت در هاوایی می گردد.

استفاده از تخفیفات مواد غذایی

فروشگاه های تخفیفی مثل Cost-U-Less(در جزیره بزرگ و کائوآئی)، Don Quijote(اوهائو) و Big Save(کائوآئی) که اجناس خود را به قیمت مناسب به فروش می رسانند مکان هایی عالی برای خرید مواد غذایی مورد احتیاج هستند و باعث می شونددر هزینه هایتان صرفه جویی گردد.

پیدا کردن گزینه های تخفیفی آنلاین

می توانید در سایت هایی اجتماعی نظیر Groupon و Living Social گزینه های تخفیف خورده مناسبی را پیدا کنید. همچنین در فرودگاه، بروشور های چاپی و دفاتر گردگشری محلی به شما تورهای ارزان قیمت خوبی را پیشنهاد می دهند که می توانید مورد استفاده قرار دهید.

بهترین تفریحات و سرگرمی ها در هاوایی

بازدید از جزایر هاوایی

به عنوان پیشنهاد ویژه، جزیره بزرگ را مدنظر داشته باشید. هاوایی حدود دوبرابر بزرگتر از مجموع همه جزایر دیگر است و در آن دوتا از بزرگ ترین آتش فشان های کره زمین قرار دارند که سرگرمی های زیادی را برای گردشگران فراهم می نمایند. همراه با غواصی در اقیانوس از تماشای سفره ماهی ها لذت ببرید و یا در منطقه تاریخی hilo به گشت و گذار مشغول شوید.

نمایی از جزیره بزرگ

گشت و گذار در پارک ملی آتشفشان های هاوایی در جزیره بزرگ

دو تا از برزگترین آتشفشان های زمین در جزیره بزرگ واقع شده اند. یکی از آن ها آتشفشان معروف Kilauea است. این پارک ملی مکانی است که بازدید از آن را شدیدا توصیه می نمایند.

آتشفشان فعالKilauea

تماشای ستاره ها در Mauna Kea

جزیره Mauna Kea معروف به کوه سفید، بزرگ ترین قله هاوایی است که 4205 متر ارتفاع دارد. در طول این قله، چندین رصدخانه واقع شده است که بزرگترین مجموعه تلسکوپ دنیا را در اختیار دارند. هر طور که تصور کنید موقعیتی عالی برای تماشا کردن ستاره ها فراهم خواهد بود.

آسمان شب در کوه سفید(Mauna Kea)

شرکت در تور هلیکوپتر گردی

برای کسانی که دیدن مناظر زیبا از روی زمین راضی شان نمی نماید و دوست دارند هاوایی را از زاویه ای دیگر نگاه نمایند بهترین راه شرکت در تور هلیکوپتر گردی است. البته این تورها تمرکزشان تنها روی یک جزیره و به مدت یک ساعت خواهد بود. جزیره اوهائو به همراه خلیج لاکپشت و آبشار های مقدسش یکی از شگفت انگیزترین نقاط کره زمین است که می توانید از بالا به تماشای آن بنشینید.

گشت و گذار در هونولولو و Waikiki(وایکیکی)

هونولولو، مکانی فریبنده است که فرهنگ آسیایی با فرهنگ هاوایی ترکیب شده است و در آن نشانه هایی از فرهنگ آمریکایی به چشم می خورد. در اینجا می توانید ترکیبی جالب از زبان های مختلف را بشنوید و همچنین غذاهایی بسیار خوشمزه را مزه کنید. تعداد زیادی غذاخوری وجود دارد که نودل های ارزان قیمت به همراه خوراک ماهی تازه به فروش می رسانند. Waikiki نیز به عنوان مرکز گردشگری و اقامتی فراتر از یک محیط برای تعطیلات ظاهر شده است.

نمایی از ساحل هونولولو

نمایی از ساحل وایکیکی

شرکت در جشن غروب آفتاب کاناپالی Kaanapali

کاناپالی یکی از معدود نقاط مجذوب نماینده برگزاری جشن های مجلل در مائوئی است. در این جشن مراسم پایکوبی سنتی برگزار می گردد. در طول برگزاری جشن می توانید از بوفه های سنتی هاوایی که اکثرا غذا را در اجاق های زیرزمینی به نام Imu پخت می نمایند غذاهای خوشمزه تهیه کنید.

یک نوع پایکوبی سنتی در هاوایی

تماشای نهنگ در Lahaina

منطقه Lahaina در گذشته محل صید نهنگ بوده است که اکنون به مرکزی برای فعالیت تجاری تبدیل و گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. در این ناحیه تعداد فراوانی مکان و بنای تاریخی جالب برای گشت و گذار وجود دارد. همچنین تعدادی رستوران بالکن دار مناسب سپری کردن غروبی دلپذیر از ویژگی های آن است. مهمتر از همه در ناحیه ای کنار جهت منتهی به Maalea نقطه ای عالی برای تماشای نهنگ وجود دارد که آن را Papawai Point می نامند.

غواصی با Snorkel(لوله تنفس) در دهانه Maui Molokini

تقریبا از هر کسی بپرسید به شما خواهد گفت که سفرتان به هاوایی بدون غواصی کردن با لوله های تنفسی کامل نخواهد شد. تورهای تماشایی اسنورکلینگ یا غواصی با لوله تنفس شامل چند ساعت فعالیت زیر آب، میل کردن نهار باربیکیو(کباب)، غواصی و ترامپولین آبی است-ترامپولین فنری در ژیمناستیک است که بر روی آن می پرند). مطمئنا لذت دیدن انواع موجودات دریایی به همراه شنا کردن وصف ناپذیر خواهد بود.

رفتن به Ninini Point

اگر دنبال مکانی آرام و کم جمعیت برای سپری کردن اوقاتتان در تنهایی هستید بهترین جای پیشنهادی در هاوایی منطقه Ninini Point واقع در جزیره کائوآئی است. اساسا در این نقطه دیدی 360 درجه یا پانوراما از آسمان و تمام جت های موجود در آن که در حال نمایشی باشکوه هستند دارید. همچنین فانوس های دریایی با ارتفاع بیش از 30 متر که در این ناحیه قرار دارند مدخل شمالی را به سمت خلیج Nawiliwili نشانه گذاری مینمایند. در ضمن دسترسی به ساحل از این فانوس ها بسیار آسان است.

پیاده روی در تنگه Waimea و ساحل ناپالی(Napali)، کائوآئی

اگر دنبال این هستید که چرا قسمت غربی جزیره کائوآئی را باغ جزیره(Garden Isle) می نامند در طول جهتهای پیاده رویِ که در این ناحیه واقع شده است مشغول قدم زدن شوید. این جهتها به خوبی علامت گذاری شده اند و مناظر تماشایی و همچنین گیاهان گرجهتی جالبی را از تنگه Waimea و ساحل ناپالی در دید شما قرار می دهند .

دره Waimea

ساحل ناپالی

بازدید از بندر Pearl

بندر Pearl از آن دست نقاطی است که دیدن آن شدیدا توصیه می گردد. می پرسید چرا؟ باید بگوئیم حمله ژاپن به نیروی دریایی آمریکا که در سال 1941 رخ داد و این کشور را وارد جنگ دنیای دوم کرد در این مکان رخ داده است. احتمالا همین دلیل برای بازدید از این بندر کافی خواهد بود. خط ساحلی دوم کشتی های نیروی دریایی ایالات متحده که بازدید نمایندگان توسط قایق می توانند از آن بازدید نمایند. تماشای این مکان یک تجربه واقعی خواهد بود.

بازدید از موزه Bishop

موزه انسان شناسی Bishop که در اوهایو واقع شده است،یک مؤسسه بزرگ و ویترین فرهنگی برای نمایش آثار و مصنوعات هنری است. این موزه اعتباری در سطح دنیای دارد و به شما اطلاعات زیادی در خصوص هاوایی خواهد داد. آیا این مطلب برای شما خوانندگان خوب خبرنگاران مفید بوده است؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: nomadicmatt

منبع: کجارو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 182

به "سفر به هاوایی بهشت گرمسیری آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به هاوایی بهشت گرمسیری آمریکا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به هاوایی بهشت گرمسیری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید