قهرمانی کاراته ایران در لیگ جهانی شیلی با 5 مدال طلا

به گزارش مجله خزرکوه، رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، بهمن عسگری، ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده با فزونی مقابل تمامی رقبا به مدال طلای لیگ جهانی کاراته وان شیلی دست یافتند و صالح اباذری نیز برنز گرفت.

قهرمانی کاراته ایران در لیگ جهانی شیلی با 5 مدال طلا

به گزارش خبرنگاران، در جریان رقابت های روز پایانی نخستین مرحله لیگ دنیای کاراته وان سری آ در راستای افزایش امتیازات کسب سهمیه المپیک که در سانتیاگو کشور شیلی برگزار گردید، تیم های کاراته مردان و زنان ایران به 5 مدال طلا و یک برنز دست یافتند که سهم تیم مردان ایران 3 طلا و یک برنز بود.

رزیتا علیپور اولین طلایی ایران در شیلی

رزیتا علیپور نماینده وزن 61- کیلوگرم بانوان ایران در ملاقات فینال برابر جوانا رکویچ دارنده مدال طلای دنیا2018 از صربستان 3 بر 3 پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

علیپور پیش از این در اولین مبارزه 5 بر صفر جولیا آنجلوچی از ایتالیا را برد. سپس 3 بر یک مقابل کارولینا ویدلا از شیلی به فزونی رسید و در سومین مبارزه نیز 3 بر صفر بر لیلا هورتالت از فرانسه را برد و به نیمه نهایی راه یافت. او در این ملاقات به مصاف مروه کوبان از ترکیه دارنده طلای قهرمانی اروپا 2019 و یک طلا و یک برنز کاراته وان های 2019 رفت و پیروز شد 8 بر صفر این حریف را شکست دهد و راهی ملاقات پایانی گردد.

دومین مدال طلای ایران به بهمن عسگری رسید

نماینده وزن 75- کیلوگرم مردان ایران در ملاقات نهایی کاراته وان شیلی مقابل برونو تکسیرا دارنده مدال طلای جوانان دنیا2013 از برزیل با نتیجه 5 بر یک پیروز شد و به مدال طلا رسید.

عسگری پیش از این در دور مقدماتی و در مبارزه نخست 4 بر صفر آرمان التیمور از ترکیه را برد و در دور دوم نیز مقابل اوسامه فاهسی دارنده مدال طلای جوانان آفریقا از مراکش 2 بر یک به فزونی رسید. وی در دور سوم 8 بر صفر کریستوفر آگوستین از مراکش را برد و در نیمه نهایی نیز توماس اسکات قهرمان پان آمریکن 2019 از آمریکا را 3 بر یک برد و فینالیست شد.

ذبیح الله پورشیب سومین طلایی ایران

نماینده وزن 84- کیلوگرم مردان ایران در ملاقات فینال مقابل اوگور آکتاش دارنده مدال برنز بزرگسالان دنیا و طلای امیدهای دنیا از ترکیه در یک مبارزه سخت با نتیجه 3 بر 3 پیروز شد و سومین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.

پورشیب پیش از این در مبارزه اول 2 بر صفر ولید دقالی از بلژیک را برد و در مبارزه دوم نیز مقابل میشله جیانی از ایتالیا با همین نتیجه به پیروزی رسید. او در سومین ملاقات 3 بر 2 ایگور چیخمارف از قزاقستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله نیز 2 بر یک ایوان وسیچ از کرواسی دارنده یک نقره و یک برنز کاراته وان های 2019، برنز قهرمانی اروپا 2019 و طلای قهرمانی دنیا 2018 را شکست داد و فینالیست شد.

حمیده عباسعلی دومین طلایی تیم بانوان ایران

نماینده وزن 68+ کیلوگرم کاراته زنان ایران در ملاقات فینال برابر هانگی چائو دارنده مدال های برنز جوانان و امیدهای آسیا از چین با نتیجه صفر بر صفر و با رای داوران به پیروزی رسید و چهارمین مدال طلای ایران و دومین مدال طلای تیم بانوان ایران را از آن خود کرد.

گنج زاده باز هم طلایی شد

نماینده وزن 84+ کیلوگرم ایران دیگر طلایی تیم مردان ایران بود که در فینال مقابل جاناتان هورنه آلمانی 2 بر صفر پیروز شد و بر سکوی نخست این رقابت ها ایستاد.

گنج زاده پیش از این در اولین ملاقات 9 بر صفر از سد الکساندر بنجامین ریوست از کانادا گذشت و در ادامه 3 بر یک برایان ایر از آمریکا را برد. وی سپس مقابل صالح اباذری دیگر نماینده ایران در این وزن یک بر صفر پیروز شد و به فینال رسید.

صالح اباذری به مدال برنز رسید

نماینده وزن 84+ کیلوگرم ایران در ملاقات رده بندی مقابل برایان ایر نفر سوم پان آمریکن از آمریکا 4 بر یک پیروز شد و به مدال برنز رسید.

اباذری پیش از این ابتدا 7 بر صفر آدام راموس کاراته کایی از برزیل را برد. سپس 3 بر صفر مقابل آلپ ارسلان یامان اوغلو از ترکیه دارنده یک طلا، یک نقره و یک برنز کاراته وان های 2019 و برنز قهرمانی دنیا 2018 به فزونی رسید اما در نیمه نهایی مقابل سجاد گنج زاده دیگر نماینده ایران در این وزن یک بر صفر باخت و به رده بندی رفت.

سارا بهمنیار به برنز نرسید

سارا بهمنیار نماینده وزن 50- کیلوگرم، در ملاقات رده بندی مقابل ران ران لی از چین و دارنده نقره و برنز آسیا 3 بر 3 باخت و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

بهمنیار پس از استراحت در دور اول، در مبارزه نخست7 بر صفر جولیانا دی اولیورا از برزیل را شکست داد و در ادامه با نتیجه 4 بر 2 آیچا سایا از مراکش را مغلوب کرد.

او در سومین بازی 6 بر 2 نتیجه را به سراپ اوزچلیک از ترکیه دارنده 6 طلا، یک نقره و 2 برنز کاراته وان های 2019، برنز قهرمانی اروپا 2019 و یک طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی دنیا واگذار کرد و به رده بندی رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 313

به "قهرمانی کاراته ایران در لیگ جهانی شیلی با 5 مدال طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی کاراته ایران در لیگ جهانی شیلی با 5 مدال طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید