ماجرای نفوذ در انتخابات ، بازداشت کاندیدای ردصلاحیت شده دوره قبل ، دستگیری متخلف انتخاباتی در استانداری تهران

به گزارش مجله خزرکوه، سخنگوی قوه قضائیه درخصوص ماجرای نفوذ در انتخابات آن را کلاهبرداری از نمایندگان دانست و از دست داشتن افراد شاغل در نهادهای اجرایی در این قضیه و نیز دستگیری یک نفر در استانداری تهران در این خصوص اطلاع داد.

ماجرای نفوذ در انتخابات ، بازداشت کاندیدای ردصلاحیت شده دوره قبل ، دستگیری متخلف انتخاباتی در استانداری تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در بیستمین نشست خبری خود که امروز سه شنبه 29 بهمن در محل دادگستری استان تهران برگزار گردید، در پاسخ به سوالی درباره کلاهبرداری از نماینده ها در زمینه احراز صلاحیت ها گفت: اینکه اینها ادعا می نمایند ذی نفوذ هستند، با اینکه واقعا ذی نفوذ باشند، دو مساله جداست. تا الان به ادعای نفوذ رسیده ایم اما به صاحب نفوذ بودن نرسیده ایم. کما اینکه این موضوع ارتشا نیست و کلاهبرداری است و در هر حال جرم است.

اسماعیلی ادامه داد: در این خصوص تا الان حدود 20 نفر شناسایی و دستگیر و بعضی با قرار تامین مناسب آزاد شده اند. 4 یا 5 نفر نیز هنوز در بازداشت هستند.

وی بیان نمود: براساس آنچه آنالیز کردیم، به ارتباط آنها با نهاد نظارتی انتخابات به هیچ عنوان نرسیدیم و تحقیقات ما چنین نتیجه ای را حکایت نمی کند. مدعیان دروغین خیلی قشنگ بلد هستند برای نفوذ صحنه سازی نمایند.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه نمود: یکی از افرادی که در این پرونده دستگیر شد، ادعا می کرد پسر یکی از مقامات است، اما به او گفتند این ادعا خیلی بد است و خیلی ها می دانند فلانی پسر ندارد. به همین دلیل آمد و گفت من برادرزاده آن مقام هستم و معلوم شد برادرزاده هم نیست.

وی گفت: یکی از کسانی که در این برهه تحت تعقیب نهاده شد و بازداشت شد، یک کاندیدای رد صلاحیت شده دوره قبل بود. اگر عرضه داشت مشکل خودش را حل می کرد اما آمده و ادعا نموده بود که من نفوذ دارم و می توانم مشکل شما را حل کنم.

اسماعیلی اضافه نمود: در این بین از استانداری تهران کسی بازداشت شد و جزو متهمان نهاده شد. آنها نیز در دستگاه های اجرایی هستند و ربطی به نهادهای نظارتی ندارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 336

به "ماجرای نفوذ در انتخابات ، بازداشت کاندیدای ردصلاحیت شده دوره قبل ، دستگیری متخلف انتخاباتی در استانداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای نفوذ در انتخابات ، بازداشت کاندیدای ردصلاحیت شده دوره قبل ، دستگیری متخلف انتخاباتی در استانداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید