معرفی تعدادی از معروف ترین بازارهای خیابانی دنیا

به گزارش مجله خزرکوه، معمولا کشورهای آسیایی علی الخصوص آسیای جنوب شرقی، دارای بازارهای خیابانی هستند. یکی از مزیتهای معروف ترین بازارهای خیابانی دنیا در قیاس با مغازه ها، این است که شما در آنجا می توانید هر آنچه را که نیاز دارید، خریداری نموده و در وقت و هزینه صرفه جویی کنید. با ما در مقاله بازارهای خیابانی معروف دنیا همراه باشید تا شما را با تعدادی از بهترین بازارهای خیابانی دنیا آشنا کنیم.

معرفی تعدادی از معروف ترین بازارهای خیابانی دنیا

فهرست مطالب

بازار خیابانی سنت لورنسبازار خیابانی لا ووچیریابازار هفتگی چاتوچاکبازار خیابانی و عظیم استانبولبازار بروژبازار کرتا آیر وت

بازار خیابانی سنت لورنس

زمان افتتاح این مورد از بهترین بازارهای خیابانی دنیا به سال 1803 باز می گردد. این بازار خیابانی در تورنتو نهاده شده و در آن چیزی حدود 120 خرده فروشی که به فروش میوه، ماهی، سبزیجات تازه و بعضی مواد غذایی دیگر مشغولند، بچشم می خورند. در دهه های 1970 و 1980 این بازار تحت نوسازی و بازسازی نهاده شد و چندین مغازه به آن افزوده شدند.

بازار خیابانی لا ووچیریا

این مورد از معروف ترین بازارهای خیابانی دنیا بیشتر اوقات پر رفت و آمد و شلوغ بوده و مردم زیادی از آنجا خرید می کنند. این بازار ایتالیا فضایی سنتی داشته و در آن ماهی، میوه های تازه و بعضی مواد غذایی دیگر به فروش می رسند. در قسمتهای مختلف این بازار عظیم می توانید افرادی را ببینید که به زبان عربی مشغول خواندن آواز و زدن طبل بوده و در قسمتی دیگر، بوی غذاهایی مثل کباب به مشام می رسد.

بازار هفتگی چاتوچاک

بازار هفتگی چاتوچاک تایلند چیزی نزدیک به 15 هزار حجره داشته و معمولا شلوغ و پر رفت و آمد است. شما می توانید با آمدن به این بازار هفتگی، مواد غذایی دلخواه خود را با هزینه ای کمتر تهیه نموده و با فرهنگ مردم بومی و محلی آشنا شوید.

بازار خیابانی و عظیم استانبول

بازار عظیم استانبول یکی از سمبل های شهر بوده و روزانه چیزی حدود 250 هزار تا 400 هزار نفر به آن مراجعه نموده تا بتوانند مواد غذایی و چیزهای دیگری را که به آنها احتیاج دارند، تهیه کنند. این مورد از بازارهای خیابانی معروف دنیا دارای بیش از 3 هزار غرفه است.

بیشتر بخوانیدبازار عظیم استانبول | چند نکته از بازار عظیم استانبول

بازار بروژ

قدمت بازار بروژ انگلیس به چیزی حدود 150 سال قبل بازمی گردد. معمولا مغازه دارها یا رستوران دارهای عظیم به این بازار می آیند تا بتوانند مواد غذایی را به صورت عمده خریداری کنند و در روزهایی مثل شنبه، پنجشنبه و آدینه آن دسته از افرادی که قصد خرید به صورت عمده را ندارند، می توانند به این بازار مراجعه نموده و هر آنچه را که مورد احتیاجشان است، خریداری کنند.

بازار کرتا آیر وت

بازار کرتا آیر وت معمولا در صبح چندان شلوغ نیست و شما به راحتی می توانید از قسمتهای مختلفش دیدن نمایید و هر آنچه را که احتیاج دارید، به راحتی خریداری کنید. این بازار عظیم و معروف در محله چینی ها قرار داشته و در ساعت یک بعدازظهر بسته می گردد. در این بازار شما می توانید انواع مختلفی از مواد غذایی باکیفیت و تازه را با قیمتی ارزان تهیه کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 914

به "معرفی تعدادی از معروف ترین بازارهای خیابانی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از معروف ترین بازارهای خیابانی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید