همه چیز درباره کدهای کارت پرواز

به گزارش مجله خزرکوه، کارت پرواز، یه نوع سند برای سوار شدن به هواپیما است؛ بدون این کارت، شما نمی توانید از گیت عبور کنید. آیا تا به حال به کدهای کارت پرواز توجه کرده اید؟ می دانید که کدهای پرواز باهم فرق دارند؟ اصلا معنی این کد ها چیست؟ بیشتر مردم آنقدر درگیر اطلاعات دیگر کارت مثل: شماره صندلی، نام و نام خانوادگی، ساعت حرکت پرواز هستند و فقط به این موارد توجه می کنند و اصلا به کدهای کارت پرواز دقت ندارند.

همه چیز درباره کدهای کارت پرواز

در این مطلب از خبرنگاران می خواهیم کدهای کارت پرواز را برای شما توضیح دهیم که در بسیاری از پروازهای هواپیمایی یکسان هستند. توجه داشته باشید احتمال دارد بعضی از شرکت های هواپیمایی از این کد ها پیروی نکنند.

BA2690

BA2690 ، یکی از کدهای واضح کارت پرواز بوده که شامل اعداد و ترکیب می باشد و به معنی پرواز بریتیش ایرویز بین گاتویک و اینسبروک در اتریش است. شرکت های هواپیمایی به شکل اختصاری، شماره پرواز خود را اعلام می کنند که به صورت کد در این کارت نوشته می شود. لازم به ذکر است با استفاده از کدهای کارت پرواز شما می توانید شرکت هواپیمایی خود را بشناسید.

کدها معانی مخصوص به خودشان را دارند مثلا : BA: بریتیش ایرویز ، AF: ایر فرانس، LH: لوفتهانزا، AR: ارولینیاس آرژانتیناس و KL: کی ال ام هستند؛ اگر شرکت هواپیمایی خود را فراموش کرده باشید، با این کدها می توانید شرکت هواپیمایی خود را شناسایی کنید؛ ولی توجه داشته باشید همیشه به این آسانی نیست و در بعضی از موارد، به راحتی نمی توانید شرکت هواپیمایی که بلیط را از آن خریداری کرده اید متوجه شوید مثل : کد SU یعنی آئروفلوت .

TPB6D3

این کد شش رقمی، در واقع مجوز پرواز شما می باشد و برای این منظور ساخته شده است. در کارت های پرواز، مخصوصا در یک پرواز خاص، باید اسم مقصدی که می خواهید به آنجا بروید، نام شرکتی که بلیط خود را رزرو کرده اید و اطلاعات تماس درج شده باشد. بعضی از شرکت های هواپیمایی علاوه بر این موارد، سن، جنسیت، محل تولد، تاریخ تولد و شماره پاسپورت شما را در کارت پرواز می نویسند.

Y:

Y، یکی از کدهای کارت پرواز است که معین کننده این می باشد که شما مسافر اکونومی هستید و همچنین معین می کند شما با موفقیت هزینه پرواز را واریز کرده اید. کدهایی مثل: M و H وB دقیقا مثل همین کد هستند.

Q:

Q، معین می کند که شما در یک کلاس اکونومی هستید و همچنین نشان می دهد بلیط خود را با تخفیف تهیه کرده اید. احتمال دارد این کد، در بعضی از شرکت های هواپیمایی مثل کدهای: K, L, N, M, S, T, U, V, W و X ظاهر شود که دقیقا همین معنی که در مورد کد Q گفتیم را دارد.

J:

کد J، این کد برای کلاس پروازی تجاری یا همان بیزینس است. در بعضی از شرکت های هواپیمایی ممکن است به جای J از C استفاده کنند که هیچ فرقی ندارد و همین معنی را می دهد.

I:

I، یکی دیگر از کدهای کارت پرواز می باشد، که به معنی این است که شما در کلاس پروازی بیزینس هستید و همچنین بلیط خود را با تخفیف تهیه کرده اید.

در بعضی از شرکت های هواپیمایی ممکن است به جای I از D استفاده کنند که هیچ فرقی با هم ندارند.

E:

کد E کد خاصی است، اگر در کارت پرواز خود این کد را مشاهده کردید، یعنی برای پروازهایی استفاده می شود که یک کلاس پروازی خاص به اسم اکونومی ویژه برایتان وجود دارد. ویژگی این کلاس در ایرلاین های مختلف کاملا باهم فرق دارد و همچنین خدمات زیادی را نسبت به اکونومی برای شما ارائه می دهد.

A:

کد A وقتی در کارت پرواز شما ذکر شود یعنی پرواز شما درجه یک می باشد. ممکن است بعضی از شرکت های هواپیمایی به جای A از P و یا F نیز استفاده کنند.

S/O:

شما وقتی این کد را مشاهده کنید یعنی پرواز شما در طول جهت توقف خواهد داشت. این می تواند خبر خوب یا بد برای شما باشد اگر از این توقف راضی هستید و شادید که چه بهتر ولی اگر شاد نیستید می توانید از امکانات ترانزیت استفاده کنید و حالتان را بهتر می کند.

مخفف شده کلمه Stop Over همان S/O است.

SPTC:

این کد نشان دهنده آن است که علاوه بر اینکه پرواز شما در طول راه توقف دارد بلکه این توقف به مدت طولانی بوده و ممکن است شما مجبور به ماندن در هتل آن شهر بشوید؛ شرایط گوناگونی روی این موضوع تاثیر دارد؛ مثلا پرواز هواپیمایی بعدی شما احتمالا از شرکت هواپیمایی اولی باشد.

اگر کارت پرواز شما درجه یک باشد، میزان توقف شما احتمالا 8 ساعت خواهد بود و ممکن است شرکت هواپیمایی که بلیط از آن رزرو کرده اید هتل هایی در اختیار شما برای اقامت قرار دهد.

SSSS:

یکی دیگر از کدهای کارت پرواز است، که هیچ کس دوست ندارد این کد را در کارت های پرواز خود مشاهده کند. این کد یعنی شما یک خطر امنیتی برجسته شناسایی شده اید که ممکن است شرکت هواپیمایی در سابقه شما موردی را دیده باشد و آن را شناسایی کرده و یا دلایل خیلی زیاد دیگری دارد ولی در کل به معنی این است که کارکنان پرواز باید بیشتر مراقب شما باشند، در واقع این کار برای امنیت مسافران است تا اگر کسی قصد تهدید مسافران را دارد شناسایی شود و این باعث می شود مسافران در طول پرواز خیالشان راحت باشد.

1+

منبع: دلتابان
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 770

به "همه چیز درباره کدهای کارت پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره کدهای کارت پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید