پخش دوباره مواد سیارک بنو در فضا

به گزارش مجله خزرکوه، تصاویر ثبت شده توسط فضاپیمای اسیریس-رکس(OSIRIS-REx) ناسا نشان می دهد سیارک بنو(Bennu) اخیرا با فشار بخشی از خود را به فضا ریخته است.

پخش دوباره مواد سیارک بنو در فضا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمودو، چندی پیش فضاپیمای ناسا متوجه اتفاقی شد و دریافت سیارک بنو در حال خارج کردن ذراتی از خود به درون فضا است. تصاویر گرفته شده توسط فضاپیمای اسیریس-رکس ناسا به دانشمندان کمک می کند تا بدانند که چرا ذرات کوچک گاهی از سطح سیارک بنو که یک سیارک تقریباً کروی و شبیه یک توپ چرخان است، خارج می شوند.

سیارک 101955 بن نو (101955 Bennu) یکی از سیارک های آپولو است که کشف آن توسط پروژهٔ لینیر بررسی سیارک های نزدیک به زمین لینکلن(LINEAR) در 11 سپتامبر 1999 صورت گرفت. این سیارک هدفِ برنامه ریزی شدهٔ مأموریتِ اسیریس-رکس قرار گرفته که برای تهیه و آوردن نمونه به زمین در سال 2023 فرستاده شده است. مواد نمونه برای بررسی بیشتر و دقیق تر هویت آن سیارک استفاده خواهد شد.

برای ستاره های دنباله دار یخی که به خورشید نزدیک می شوند، انفجارها موضوع غیرمعمولی نیست اما برای سیارک ها این موضوع نادر و عجیب است.

فضاپیمای اسیریس-رکس از بدو ورود به مدار خود در 3 دسامبر 2018 ، سیارک بنو را تعقیب کرده است.

این فضاپیما ناسا مجهز به دوربین قوی به نام OCAMS است که در 6 ژانویه سال 2019 نیز ذرات خارج شده از سیارک بنو را شناسایی کرد. اکنون نیز بار دیگر این دوربین ها پیروز به ثبت لحظه ای شدند که این سیارک در حال خارج کردن موادی از ساختار خود به فضا بود.

به گفته محققان ذرات خارج شده اندک بودند و فقط به مقیاس سانتی متر می رسیدند. در بزرگترین خروج، 200 ذره توسط سیارک بنو خارج شده است.

یافته های این مطالعه در مجله Science منتشر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 133

به "پخش دوباره مواد سیارک بنو در فضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش دوباره مواد سیارک بنو در فضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید