سفر به آمریکا: پلکان های شهر پتسبورگ آمریکا

به گزارش مجله خزرکوه، شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، بر زمین های ناهموار تپه ها، گودال ها، دره ها و سه رودخانه متقاطع واقع شده است. در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 زمانی که این شهر به عنوان شهر زغال سنگ و فولاد در حال توسعه بود، کارگران کارخانه ها خانه های خود را در تپه های بالای سواحل رودخانه ها ساختند، جایی که کارخانه های بسیار زیادی آن جا وجود داشت. مسئولان و اهالی شهر، به منظور رفت و آمد به محل کار و خانه، در دامنه تپه ها پلکان های متعددی ساختند که ابتدا چوبی بود اما بعدا آن ها را از بتن ساختند. این پلکان ها در سراسر شهر وجود داشتند و نمایی بی نظم و پرهرج و مرج به وجود آروده بودند به طوری که به سختی می شد آن جا تردد کرد.

سفر به آمریکا: پلکان های شهر پتسبورگ آمریکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور هوایی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در سال 1937 ارنی پایل، روزنامه نگار آمریکایی، یک مقاله بسیار خوب در خصوص این شهر نوشت:

پیتسبورگ از نظر معماری شهری بدون شک بی نظم ترین شهر ایالات متحده آمریکا است. ساختار این شهر از لحاظ فیزیکی کاملا نامعقول است، انگار یک بز کوهی آن را طراحی نموده است... من بر فراز این شهر پرواز کردم و با ماشین به همه جای آن رفتم و تمام نقشه های آن را آنالیز نموده ام و به سختی می توانم خیابان های آن را از هم بازشناسم... تنها یک چیز مایه تسلی است و آن این است که مردمی هم که این جا زندگی می نمایند، نمی توانند راه خود را پیدا نمایند!

بسیاری از محله های این شهر سرازیری های تند با جاده های دو طرفه دارد. ارنی پایل می نویسد:

برخی خیابان ها بسیار باریک و برخی عریض تر هستند. شهر بسیار ناهموار است و در تمامی نقاط شهر این پلکان ها وجود دارند... اگر شما دوستی داشته باشید که در فاصله نیم مایلی شما زندگی کند، برای این که به خانه او بروید باید سه مایل دور دامنه کوه بچرخید، از دو پل عبور کنید، از یک تونل و یک دره بگذرید، از لبه یک صخره عبور کنید و در نهایت یک ساعت بعد از تاریکی هوا پشت در خانه دوستتان ب

قسمت های خاصی از این شهر به قدری تنگ و باریک است که در مواقع اورژانسی، اهالی آن توسط ماشین های ویژه آتش نشانی که کوچک بوده و شعاع چرخش باریک تری دارند، سرویس دهی می شوند. بسیاری از خیابان هایی که در نقشه وجود دارند، در واقع اصلا خیابان نیستند، بلکه پلکان های طولانی هستند که معمولا بازدیدنمایندگان ناآشنا با این منطقه را شگفت زده می نمایند. این پلکان ها فقط شبیه خیابان های واقعی، اسم، علامت و حتی شماره خانه و پلاک دارند.

ری دمیچی، معاون مدیریت اورژانس شهر پیتسبورگ می گوید در سال 1975 زمانی که در آمبولانس این شهر کار می کرد، مجبور بود مسیرهای انحرافی و غیر مستقیم پیدا کند. او می گوید:

چندین بار وقتی من در آمبولانس راه را نشان می دادم و راننده رانندگی می کرد، به خاطر وجود این پلکان ها مجبور شده ایم سریع ترمز کنیم.

طبق اظهارات باب ریگان، که یک متخصص بازنشسته ژئوفیزیک بوده و سال ها برای فهرست کردن پلکان های این شهر وقت صرف نموده است، در پتسبورگ در مجموع 712 پلکان عمومی و 44645 پله وجود دارد که در مجموع ارتفاع آن ها 24108 فوت و طول شان 23 مایل است.

بیشتر پلکان های این شهر بین سال های 1940 الی 1950 ساخته شده اند و البته همه آن ها شکل های زیبایی ندارند. مسئولان این شهر سالانه بودجه ای معادل 200000 دلار برای تعمیر و نگه داری پلکان ها اختصاص می دهند. این در حالی است که هزینه تعمیر هر یک از این پلکان ها معادل 100000 دلار است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 939

به "سفر به آمریکا: پلکان های شهر پتسبورگ آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا: پلکان های شهر پتسبورگ آمریکا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: پلکان های شهر پتسبورگ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید