10 اصطلاح که هر تازه کار پریمیر پرو باید بداند

به گزارش مجله خزرکوه، ادوبی پریمیر پرو یکی از قدرتمندترین ابزارها برای ادیت انواع فیلم و ویدیو است. این برنامه از ویژگی های متعددی بهره می برد که به شما کمک می کند ایده های خلاقانه خود را با روش های مختلف زنده کنید. اما در این میان برخی کاربران با یادگیری امکانات پرتعداد این برنامه مشکل دارند. اما قبل از اینکه به طور جدی کار با این برنامه را شروع کنید، در این مطلب به 10 اصطلاح مهم می پردازیم که باید آن ها را بلد باشید.

10 اصطلاح که هر تازه کار پریمیر پرو باید بداند

Adjustment Layer

وقتی که ادیت فیلم را شروع می کنید، احتمالا فکر می کنید که مثلا فقط قادر به تغییر رنگ یک بخش از ویدیو هستید. اما خوشبختانه با استفاده از قابلیت Adjustment Layer می توانید این محدودیت را دور بزنید. با بهره گیری از این قابلیت می توانید تنظیمات بخش هایی از ویدیو را برای باقی نقاط بهره ببرید. این یعنی اگر در بخشی از ویدیو رنگی را تغییر داده اید، بدون نگرانی بابت ناهماهنگی رنگ ها، امکان استفاده از رنگ موردنظر برای دیگر نقاط هم وجود دارد.

برای افزودن Adjustment Layer هم اول باید در بخش Edit قرار داشته باشید و سپس از طریق New Item > Adjustment Layer می توانید آن را اضافه کنید.

Workspaces

این مورد یکی از مهم ترین اصطلاحاتی است که تمام تازه کاران پریمیر پرو باید بلد باشند. به زبان ساده، با شخصی سازی Workspaces می توانید موقعیت قرارگیری ابزارهای مختلف را تعیین کنید و سپس قادر به ذخیره کردن همین چینش هستید. خود پریمیر به صورت پیش فرض از چینش های متفاوتی بهره می برد که برای مراجعه کردن به آن ها باید در بخش Windows ماوس خود را روی Workspaces قرار دهید.

پروژه

زمانی که می خواهید ویدیویی را در پریمیر پرو ادیت کنید، باید یک پروژه ایجاد کنید و در ضمنً نباید انتخاب نام برای پروژه را هم از قلم بیندازیم. بعد از افزودن فایل های موردنظر، می توانید آن ها را در بخش پروژه یا Project مشاهده کنید.

بخش Project در سمت چپ بخش پایینی رابط کاربری دیده می شود و به شما اجازه می دهد که فایل های مختلفی را بکشید و در بخش اصلی برنامه رها کنید. در ضمنً باید به وجود نوار جستجو هم اشاره کنیم که اگر تعداد فایل ها بسیار زیاد باشند، این تعیینه مثمر ثمر واقع می شود.

تنظیمات خروجی

بعد از تمام کردن ادیت ها، باید از نتیجه به دست آمده خروجی بگیرید. با توجه به جایی که قرار است ویدیو منتشر شود، باید در زمینه فرمت ویدیوی نهایی دست به انتخاب بزنید. در این بخش پریمیر پرو گزینه های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد و همین تعدد گزینه ها منجر به گیج شدن کاربران می شود. در این بخش می توانید از presetهای از پیش ارائه شده هم بهره ببرید که با انتخاب آن ها، تنظیمات مختلف تغییر پیدا می کنند. همچنین امکان ایجاد preset مطابق با نیازهای شما هم وجود دارد.

Lumetri Color

اگر اهل ادیت عکس باشید، مطمئنا از اهمیت درست کردن رنگ ها خبر دارید. در ویدیو هم این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. در پریمیر پرو خوشبختانه ابزارهای مختلفی برای ویرایش رنگ ها وجود دارد.

در تب Lumetri Color می توانید با روش های مختلف، نحوه نمایش رنگ ها را تغییر دهید. به عنوان مثال می توانیم به امکان تغییر نوردهی، کنتراست، روشنایی و دیگر موارد اشاره کنیم. اگر هم خیلی عجله دارید، می توانید روی دکمه Auto کلیک کنید تا خود نرم افزار به طور اتوماتیک تغییراتی را اعمال کند. برای دسترسی به این تب باید راهی Windows > Workspaces > Colors شوید.

اصلاح رنگ

اصلاح رنگ در ادیت فیلم اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین کار این کار یک تخصص جداگانه محسوب می شود. در تب Lumetri Color که در بخش قبلی به آن پرداختیم، برای اصلاح رنگ به امکانات بسیار زیادی دسترسی دارید. برای این کار در تب Lumetri Color باید راهی بخش Correction شوید.

در این قسمت با چرخ های رنگی مربوط به بخش های تاریک، روشن و میانه تصویر روبرو می شوید. همچنین به غیر از ادیت بخش هایی از ویدیو، می توانید رنگ کلی ویدیو را هم به راحتی تغییر دهید.

مارکر

احتمالا حین ادیت ویدیو، با بخش هایی روبرو می شوید که فعلا وقت تغییر آن ها را ندارید ولی می خواهید این قسمت ها را از قلم نیاندازید. در این شرایط باید از قابلیت مارکر یا همان نشانه گذاری بهره ببرید. استفاده از این تعیینه بسیار ساده و راحت است. فقط کافیست در بخش تایملاین از آیکن Add Marker بهره ببرید یا کلید M را در کیبورد فشار دهید.

ضبط صدا

برای برخی ویدیو ها باید صدای خود را روی ویدیوی موردنظر قرار دهید. در این شرایط بهتر است با استفاده از کامپیوتر صدای خود را ضبط کنید. خوشبختانه در بین میکروفون ها تنوع زیادی وجود دارد و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، می توانید میکروفون مناسبی را بخرید.

برای ضبط صدا با پریمیر پرو باید تنظیمات مختلفی را با توجه به میکروفون خود تغییر دهید. به همین علت قبل از مراجعه به بخش Voice-Over Record Settings، کلید کنترل را نگه دارید و روی آیکن میکروفون در تایم لاین ضربه بزنید. سپس بعد از تعیین کردن تغییرات، روی OK کلیک کنید.

تایملاین

تایملاین مهم ترین بخش رابط کاربری پریمیر پرو است. در این بخش می توانید کل بخش های ویدیو را مشاهده کنید و به منظور ادیت، باید ساعات زیادی در این بخش وقت بگذرانید.

رندر

بعد از تمام ویرایش ها و اعمال تغییرات، باید از ویدیو رندر بگیرید. برای رندر گرفتن باید راهی Sequences > Render In to Out شوید. رندر گرفتن فشار زیادی به سیستم وارد می کند و حتی اگر سیستم بسیار خوبی داشته باشید، ممکن است برای برخی پروژه ها کامپیوتر شما چند ساعتی درگیر این موضوع شود.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1688

به "10 اصطلاح که هر تازه کار پریمیر پرو باید بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اصطلاح که هر تازه کار پریمیر پرو باید بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید