آبشار آب پری نور

به گزارش مجله خزرکوه، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای نور یعنی آبشار آب پری را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می گردد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

آبشار آب پری نور

آب پری منطقه ای توریست پذیر و خوش آب و هوا در استان مازندران است که در فاصله 17 کیلومتری شهر رویان، نزدیکی شهر نور قرار گرفته است.

مقالات بیشتر بخوانید:

  • پارک آبی رامسر مازندران
  • روستای شاهاندشت آمل مازندران
  • غذاهای محلی مازندران
  • غار آبی دانیال مازندران
  • روستای سیاه بیشه مازندران

آبشار آب پری در کنارهٔ جاده واقع شده است. این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد زیرا بخشی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لابه لای این سنگ ها در جریان است.

منطقه آب پری آبشاری به همین نام دارد. در آب پری درختان با فاصله کم از یکدیگر قرار دارند و بیشتر منطقه ها بکر و دست نخورده مانده است.این ناحیه همسایه کجور و یوش است. آبشار آب پری در کناره جاده واقع شده است. این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد، زیرا بخشی از سنگ های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لابه لای این سنگ ها در جریان است. با این وجود توریستان پرشماری در روزهای تعطیل و تعطیلات آخر هفته به این محل می آیند. اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریبا 10 درجه سانتی گراد است. درختان جنگلی در منطقه ها کم ارتفاع تر و درختان کاج در نقاط بلندتر دیده می شوند.

در این منطقه درخت ها از هم فاصله کمی دارند و بیشتر منطقه ها جنگل بکر و دست نخورده مانده است. آبشار آب پری در ارتفاعات جنگل واقع شده است، آبشاری که شباهت چندانی به آبشار ندارد، چون بخشی از سنگ های کوه براثر رانش زمین درشیب تند کوه جمع شده اند و آب کمی از لابه لای این سنگ ها در جریان است. جاده آب پری هم عرض جاده چالوس است، اما اطرافش، آن قدر فضای صاف و باز برای اطراق کردن موجود است که هر توریستی به راحتی می تواند گوشه دنجی برای خودش بیابد. این آبشار در حقیقت بهانه ای است برای لذت بردن از هوای کوهستان و چشم انداز ها زیبای منطقه.

هر چه جاده را بالاتر می رویم، چشم انداز ها زیباتر، هوا خنک تر، تعداد ماشین ها کم تر و شمار چشم انداز های بکر بیشتر خواهد شد. اینجا سکوت مطلق حکم فرماست. شاید در صورتی که چند دقیقه با دقت گوش دهیم، بتوانیم صدای واقعی جنگل را بشنویم. چهچهه پرندگان، صدای دارکوب و گله ای که در دشت های دورتر مشغول چرا هستند. پوشش گیاهی نیز در این منطقه جالب توجه است. درختان جنگلی در منطقه ها کم ارتفاع تر و درختان کاج در نقاط مرتفع، تصویر متفاوتی را به نمایش می گذارند.

دسترسی

برای رسیدن به آبشار آب پری باید فاصله 5 کیلومتری شهر نور تا شهر رویان را پیمود، یک خیابان در وسط شهر کوچک رویان در حاشیه غربی پل و رودخانه به طرف جنوب راستا اصلی نور به نوشهر جدا خواهد شد که بعد از ساخت اسفالت 8 کیلومتری در کنار رودخانه، کوه و دره جنگلی به آبادی آب پری میرسد، این راستا به نام گلندرودو سو دار معروف است.جریان آب در شیب سنگی 60 درجه کوه چشم انداز زیبایی را ایجاد نموده و وجود دانه های سنگی در پایین جاده به طرف دره و وجود درختان جنگلی در سینه کش آن چشم انداز رویایی را پدیدی آورده است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1680

به "آبشار آب پری نور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار آب پری نور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید