آمریکا به عملیات در دریای جنوبی چین ادامه می دهد

به گزارش مجله خزرکوه، فرمانده عملیات های نیروی دریایی آمریکا گفت: نیروهای ارتش آمریکا به عملیات در دریای جنوبی چین مطابق با قوانین بین المللی ادامه خواهند داد.

آمریکا به عملیات در دریای جنوبی چین ادامه می دهد

با ما همراه باشید و با تور تابستان 99 چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جان ریچاردسون فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا امروز چهارشنبه در جریان بازدید از یک پایگاه دریایی چین، تاکید نمود: نیروهای ارتش آمریکا به اجرای عملیات در دریای جنوبی چین ادامه می دهند.

ریچاردسون در ملاقات با یوان یوبایی فرمانده ناوگان دریای شمالی چین، بر اهمیت عملیات قانونی و امن در دریای جنوبی چین تاکید نموده است.

وی اضافه کرد: نیروهای آمریکایی به گشت زنی، پرواز و اجرای عملیات در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهند داد. نیروی دریایی آمریکا عملیات های عادی و معمول خود در سراسر دنیا را ادامه می دهد، از جمله در دریای جنوبی چین تا از حقوق ، آزادی ها در دریاها و حریم های هوایی بین المللی حفاظت کند.

ریچاردسون گفت: من از گسترش و تعمیق روابط بین دو کشور حمایت خواهم کرد.

دادگاه بین المللی لاهه اخیرا با صدور رای نهایی 497 صفحه ای اعلام کرده است که ادعاهای چین درباره مالکیت جزایر و منابع و ذخایر دریای جنوبی چین، بی پایه و اساس است.

طی دو سال اخیر چین دعاوی دریایی گسترده ای در دریای جنوبی این کشور مطرح کرده است که توسط کشورهایی مانند فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و تایوان با ساخت چندین جزیره مصنوعی و باندهای فرودگاهی نقض شده است.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است.

آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 280

به "آمریکا به عملیات در دریای جنوبی چین ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به عملیات در دریای جنوبی چین ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید