ارائه خدمات درمانی رایگان به سالمندان

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران،سمانه زمانی در تشریح برنامه های هفته سالمند گفت: در فاصله 3 تا 9 مهرماه که هفته سالمند نامیده می شود، مجموعه برنامه های فرهنگی و اجتماعی ویژه ای در راستای تکریم سالمندان در تمامی مناطق 22 گانه پایتخت برگزار شود.

ارائه خدمات درمانی رایگان به سالمندان

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت اثرپذیری و اثرگذاری سالمندان در محیط های تثبیت شده و پایدار شهری و سلامت و رفاه اجتماعی سالمندان نماد توسعه پایدار را به عنوان شعارهای اصلی خود برای این هفته اعلام کرده است.

زمانی با اشاره به اینکه اداره کل سلامت شهرداری تهران، شعار سلامت، سالمندی و ارزش های فرهنگی، دینی و سالمند و سبک زندگی سالم و توانمندسازی را به عنوان شعار نخستین روز هفته سالمند در نظر گرفته است، شرح داد: سالمند و تکریم منزلت اجتماعی، سالمند و مدیریت دانش، سالمند و حمایت های قانونی و سالمند و همبستگی اجتماعی از دیگر شعارهای ایام این هفته است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در ادامه به اهداف برگزاری برنامه های ویژه هفته سالمند پرداخت و گفت: معرفی و استفاده از توانمندی و ظرفیت های کانون های سالمندان شهر تهران و جلب مشارکت سالمندان در برنامه های اجتماعی و سلامت محور را می توان از مهم ترین برنامه های این هفته معرفی کرد.

زمانی شرح داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا در این هفته همایش و دوره های آموزشی ویژه سالمندان و خانواده ها، مسابقات فرهنگی، آموزشی و ورزشی، راه اندازی پایگاه های ویژه ارائه خدمات سلامت ویژه سالمندان در اماکن عمومی نظیر بوستان ها، ایستگاه های مترو، میادین میوه و تره بار، تورهای آموزشی- گردشگری و بازدید از سراهای سالمندان و یا سالمندان سطح مناطق به ویژه خانواده شهدا در دستور کار قر ار بگیرد.

وی برگزاری جشن های تقدیر از دبیران محلی و منطقه ای، تقدیر از سالمندان فعال، نخبه و تجلیل از شهروندان ارشد را از دیگر برنامه های هفته سالمند معرفی کرد و افزود: علاوه بر این تهیه و توزیع اقلام آموزشی و ارسال پیامک با مضمون شعارهای سلامت نیز انجام می شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: قرار است تا با همکاری بهزیستی استان تهران، گردهمایی و جشن بزرگ سالمندان مناطق 22گانه برگزار شود و نسبت به برپایی ایستگاه های خدمات سلامت و توزیع بسته های سلامت در نماز جمعه اقدام شود.

زمانی ادامه داد: ضمناًً نمایشگاه هنرهای دستی و توانمندی سالمندان در6 و 7 مهرماه و تهیه کتابچه خاطرات اعضای کانون سالمندان در هفته سالمند انجام می شود.

وی در پایان شرح داد: در طول هفته مذکور خدمات درمانی رایگان به سالمندان در مرکز حسنا ارائه می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 344

به "ارائه خدمات درمانی رایگان به سالمندان" امتیاز دهید

1 کاربر به "ارائه خدمات درمانی رایگان به سالمندان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات درمانی رایگان به سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید