اردوغان: شهرهای اروپایی به زندان های باز تبدیل شده اند

به گزارش مجله خزرکوه، رئیس جمهور ترکیه با ادعای حرکت حدود 250 هزار آواره سوری از ادلب به سمت مرزهای این کشور، گفت اقدامات لازم برای ممانعت از ورود آنها به ترکیه را انجام می دهد.

اردوغان: شهرهای اروپایی به زندان های باز تبدیل شده اند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) با انتقاد از سرکوب تظاهرات های ضد دولتی در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، این کشورها را به زندان های باز تشبیه کرد.

اردوغان طی سخنرانی در سمپوزیوم شهر و امنیت در استانبول با اشاره به مشت آهنینی که پلیس و نیروهای امنیتی کشورهای اروپایی به تظاهرات های مختلف مردم خود نشان می دهند، گفت: شهرهای غربی (محل های تظاهرات) که زمانی نماد آزادی، قانون مداری و نظم بودند، ناگهان به زندان های باز تبدیل شده اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وی ضمن اشاره به عدم پایبندی کشورهای اروپایی به تعهداتی که در قبال ممانعت ترکیه از ورود مهاجران به این قاره داده بودند، شرح داد: کسانی که نمی خواهند افراد خارجی به شهرهایشان وارد شوند، دیگر اعتباری برای حس نوع دوستی آنها وجود ندارد. این در حالی است که ترکیه از حدود 5 میلیون مهاجر، شامل چهار میلیون سوری، در شهرهایش میزبانی می نماید.

رئیس جمهور ترکیه گریزی نیز به افزایش درگیری های مسلحانه در منطقه کاهش تنش ادلب در سوریه زده و مدعی شد: هم اکنون حدود 250 هزار آواره از ادلب به سمت مرزهای ما در حرکت هستند و ما نیز کوشش می کنیم اقدامات مقتضی برای ممانعت از ورود آنها را انجام دهیم.

اردوغان با بیان اینکه ترکیه به کشورهای غربی و بعضی کشورهای عربی درس سخاوتمندی داده است، توضیح داد: سخت است، آنها نیز انسان هستند. ما نمی توانیم مانند غربی ها، برای مهاجران مانع و سیم خاردار بکشیم، زیرا همین اتفاق می تواند برای خودمان نیز رخ دهد.

دولت سوریه اخیراً با بیان اینکه ترکیه مفاد توافق های سوچی و کاهش تنش در ادلب را به صورت کامل رعایت نمی نماید، می گوید مسئولیت افزایش درگیری ها و آواره شدن شهروندان سوری از خانه های خود بر عهده آنکارا است.

جنوب و جنوب شرق استان ادلب در روزهای گذشته شاهد تشدید درگیری هاست. ارتش سوریه پیروز شده که طی روزهای اخیر بیش از سی روستا را در شرق شهر معرة النعمان آزاد و پاکسازی کند.

ارتش سوریه اعلام نموده که مساحتی بالغ بر 320 کیلومترمربع را از حضور تروریست ها در استان ادلب پاکسازی نموده و پیروز شده که کنترل بیش از چهل منطقه مسکونی (روستا) را پس بگیرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 171

به "اردوغان: شهرهای اروپایی به زندان های باز تبدیل شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: شهرهای اروپایی به زندان های باز تبدیل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید