اشعار و سینمای عباس کیارستمی الهام بخش یک جایزه سینمایی شد

به گزارش مجله خزرکوه، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره سینمای ایران در شانتئی را اتین ژاکوبه مجسمه ساز فرانسوی با الهام از اشعار و سینمای عباس کیارستمی طراحی کرد.

اشعار و سینمای عباس کیارستمی الهام بخش یک جایزه سینمایی شد

به گزارش خبرنگاران، این جایزه را اتین ژاکوبه مجسمه ساز فرانسوی با الهام از اشعار و سینمای عباس کیارستمی به عنوان یک اثر هنری برنزی طراحی کرده که به فرد برگزیده از هیات داوران جشنواره سینمای ایران در شانتئی اهدا می شود.

در کارنامه هنری اتین ژاکوبه که متولد سال 1964 میلادی و ساکن شهر شانتیئی فرانسه است برگزاری چندین نمایشگاه ملی و بین المللی، نصب اِلمان هنری او در مراکز هنری و فرهنگی، به چشم می خورد.

امانوئل دایده مورخ هنر، منتقد موسیقی، نمایشنامه و روزنامه نگار فرانسوی در خصوص خلق این اثر هنری از طریق ژاکوبه با اشاره به تاریخ و سرنوشت سینما در ایران و سینماگران بزرگی چون عباس کیارستمی گفت: شهرهای هنر و تاریخ شانتیئی و سانلیس در کنار هم در سال 2021 ، پس از تقریبا یک سال تعطیلی سینماها به دلیل همه گیری کرونا، میزبان اولین جشنواره سینمای ایران در شانتئیی فرانسه خواهند بود، آنجا که پس از نمایش فیلمهای بلند و کوتاه از سینمای ایران نیازمند جامی به یادگار برای فیلم منتخب خواهیم بود که اتین ژاکوبه مجسمه ساز به خلق و تاجگذاری آن خواهد پرداخت.

وی با توصیف و پیوند هنر و ادبیات ایران زمین با فرهنگ و ادب فرانسوی خلاقیت این مجسمه ساز فرانسوی را در این راستا ستوده است.

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره سینمای ایران در شانتئی هرسال به صورت خاص و متفاوت از طریق اتین ژاکوبه، این مجسمه ساز بنام فرانسوی طراحی می شود و منحصر به آن دوره است.

جایزه رسمی و اصلی جشنواره سینمای ایران در شانتیئی فرانسه از طریق هیات داوران متشکل از ابوالفضل جلیلی کارگردان و سینماگر (رئیس ایرانی هیات داوران جشنواره)، فردریک بونو مدیر سینماتک فرانسه، سارا دِروا (سردبیر فیلم فرانسه)، کریستف تاردیو (دبیرکل گروه تلویزیون دولتی فرانسه و مدیرکل اسبق مرکز ملی سینمای فرانسه)، ماری ماسمونتی (تولید کننده سینما و رئیس اتحادیه تولید کنندگان مستقل سینمای فرانسه) به فیلم منتخب اهدا خواهد شد.

جشنواره سینمای ایران در شانتیئی از 13 الی 16 آبانماه سال جاری در کشور فرانسه به ابتکار مرکز ایران و فرانسه و با همکاری شهرداری شانتیئی و مجموعه کاخ تاریخی این شهر و چندین نهاد دیگر فرانسوی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1431

به "اشعار و سینمای عباس کیارستمی الهام بخش یک جایزه سینمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشعار و سینمای عباس کیارستمی الهام بخش یک جایزه سینمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید