اعلام رسمی ممنوعیت سفر اتباع آمریکا به کره شمالی

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران، وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، امروز آدینه، قانون ممنوعیت سفر اتباع این کشور به کره شمالی را رسما بیان کرد.

اعلام رسمی ممنوعیت سفر اتباع آمریکا به کره شمالی

در پی بازداشت و زندانی شدن یک دانشجوی آمریکایی در کره شمالی، وزارت امور خارجه آمریکا روز آدینه گفت که به دلیل خطر جدی بازداشت برای شهروندان آمریکایی در کره شمالی، سفر شهروندان خود را به این آسیایی ممنوع می نماید.

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا مجوز اِعمال محدودیت سفر جغرافیایی بر گذرنامه تمام شهروندان آمریکایی را صادر کرد.

هیثر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: با اجرایی شدن این مجوز، تمام گذرنامه های آمریکایی برای سفر به کره شمالی یا سفر به وسیله و یا در داخل این کشور نامعتبر خواهد بود و اشخاص برای سفر به کره شمالی یا سفر در داخل این کشور ملزم به اخذ گذرنامه ای با اعتبار ویژه هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اضافه نمود که این تصمیم در واکنش به افزایش نگرانیها از خطر جدی بازداشت و حبس طولانی مدت [شهروندان آمربکایی] در کره شمالی اتخاذ شده است.

لازم به ذکر است که کره شمالی دو شخصیت آکادمیک با تابعیت دوگانه آمریکایی- کره ای، یک مبلغ مذهبی، یک پیشوای روحانی کانادایی و سه شهروند کره جنوبی را که در کره شمالی به تبلیغ مذهبی می پرداختند، بازداشت و زندانی نموده است.

ژاپن نیز ادعا می نماید که دست کم دهها تن از شهروندان این کشور در زندان های کره شمالی بسر می برند.

شایان ذکر است که از میان 4 هزار تا 5 هزار گردشگر غربی که هر ساله از کره شمالی دیدن می نمایند، صدها تن از آنها گردشگران آمریکایی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که آن دسته از شهروندان آمریکایی که بنا به دلایلی محدود و بشردوستانه و یا دلایلی دیگر خواستار سفر به کره شمالی هستند، باید گذرنامه ویژه دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 24

به "اعلام رسمی ممنوعیت سفر اتباع آمریکا به کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام رسمی ممنوعیت سفر اتباع آمریکا به کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید