اما و اگرهای کرونا و ورزش

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران/کرمان نخستین سمینار تخصصی کرونا و ورزش، به همت هیات فوتبال شهرستان جیرفت برگزار شد.

اما و اگرهای کرونا و ورزش

دکتر امین سعیدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شامگاه دوشنبه 28 مهرماه در جمع مربیان فوتبال و سایر رشته های ورزشی جیرفت با اشاره به شرایط فعلی بیماری کووید 19 در سطح کشور و جنوب استان کرمان گفت: بر اساس نتایج آخرین مقالات علمی چاپ شده در نشریات معتبر پزشکی جهان، راهکارهایی جهت پیشگیری از شیوع آن در تمرینات ورزشی نیز ارائه شده است.

وی با اشاره به برخی محدودیت های موجود در تعدادی از رشته های ورزشی اظهار کرد: به صورت کلی جامعه فاقد تحرک جامعه ای ناسالم تلقی می شود و ورزش، نیاز ضروری بشری بوده است و این مهم لازمه زندگی امروزی نیز محسوب می شود.

سعیدی بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی انجام هرگونه ورزش رعایت پروتکل های بهداشتی را می طلبد تا به سمت و سوی تعطیلی باشگاه ها و رشته های ورزشی پیش نرویم.

مدیر گروه بیماری های داخلی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن توصیه به ورزش در محیط های خلوت، روباز و دارای تهویه مناسب افزود: تاکید می شود ورزشکاران به نکات بهداشتی از جمله، استفاده از ماسک در رشته های غیر هوازی، تقلیل برخوردهای فیزیکی در طول رقابت، ضدعفونی مکرر تجهیزات همانند توپ توجه جدی داشته باشند.

این متخصص بیماری های داخلی بر حذف دورهمی های ورزشکاران قبل و بعد از تمرینات تاکید کرد و افزود: باید به صورت جدی دورهمی های قبل و بعد از تمرینات حذف شوند و استفاده از وسایل شخصی همانند بطری های آب یکنفره و شست وشوی مکرر دستها را به عنوان راهکارهایی اساسی برای کاهش احتمال شیوع این بیماری در محیط های ورزشی توصیه می شود.

به گزارش خبرنگاران، در نخستین سمینارورزش و کرونا رئیس اداره ترببت بدنی شهرستان جیرفت، رئیس هیات فوتبال شهرستان و تعدادی از داوران نظرات، نقدها و پیشنهادات خود را جهت توسعه سلامت عمومی و تحقق اهداف اقتصادی صنعت فوتبال و. رفع مسائل احتاقتصادی بیان کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 835

به "اما و اگرهای کرونا و ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اما و اگرهای کرونا و ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید