انجمن صنفی تبلیغات تئاتر تشکیل می گردد
به گزارش مجله خزرکوه، تهران (پانا) - پیرو تشکیل صنوف مستقل انجمن های زیر مجموعه خانه تئاتر، انجمن صنفی تبلیغات تئاتر تشکیل می گردد.
جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.
به گزارش روابط عمومی کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر، این کانون تازه تاسیس که با عضویت فعالین عرصه رسانه و تبلیغات تئاتر، کمتر از دو سال است تشکیل و به مجموعه انجمن های خانه تئاتر اضافه شده است، در پی ایجاد تغییر روش در اساس کاربری موسسه فرهنگی و هنری خانه تئاتر و ایجاد صنوف مستقل رسمی با عناوین مشاغل هنری صاحب تعریف در بین حرفه های ثبت شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مراحل ایجاد تشکل صنفی مرتبط با حرفه تخصصی خود، یعنی ارتباطات، رسانه و تبلیغات در حوزه هنرهای نمایشی و تئاتر، پشت سر می گذارد.
بنا بر این گزارش، انجمن مذکور که به تازگی اقدام به اعمال تغییرات راهبردی در ساختار هیأت مدیره خود کرده است در نظر دارد تا رویه های اجرایی خود را شفاف سازی کرده و اعضای خود را در جریان فرایند امور تشکیل انجمن صنفی مورد نظر قرار دهد.
به همین منظور در گزارش ذیل قید شده است که طی انتخاباتی میان دوره ای مورخ 99/11/21 که در هیأت مدیره این کانون صورت گرفت، زینب لک بعنوان رئیس و محمد وفایی بعنوان نایب رئیس، با اکثریت آراء اعضای هیأت مدیره کانون مذکور، انتخاب شدند. شایان ذکر است، محمدعلی شمس اصل از عضویت در هیات مدیره، مستعفی و امیر قالیچی، عضو علی البدل اول، جایگزین وی شد.
در ادامه، جهت تعیین شرایط فرایند تشکیل انجمن سراسری روابط عمومی و تبلیغات تئاتر، بعنوان اهم موضوعات در دستور کار این کانون، طبق پیگیری های مستمری که از طرف هیأت مدیره با ترکیب جدید، از مسئولین مربوط در خانه تئاتر و وزارت کار انجام شد، و بی وقفه جریان امور دنبال شد، نتیجتاً تعیین شد که درخواست تسلیمی به وزارت کار جهت تشکیل انجمن سراسری تحت عنوان روابط عمومی و تبلیغات تئاتر که در کمیسیون فراگیر فرهنگ هنر و رسانه مورخ 99/7/1، به آنالیز کارشناسان این کمیسیون رسیده، مورد تایید واقع نشده و مردود اعلام شده است که مراتب طی نامه ای در تاریخ 99/7/6 به اطلاع نمایندگان مربوط رسیده و پفراینده مختومه شده است. اما با رایزنی ها و پیگیری های ایرج راد رئیس هیأت مدیره خانه تئاتر با کمیسیون مربوط و تماس های حضوری و شفاهی انجام شده رئیس جدید کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با ایشان و نیز پیگیری های مستمر و بی وقفه با وزارت کار جهت احیا و به جریان انداختن مجدد درخواست تشکیل انجمن صنفی مربوط، نهایتاً در روز چهارشنبه مورخ 13 اسفند 99 اعلام شد که رویه یاد شده جهت تشکیل انجمن صنفی تبلیغات تئاتر با راه چاره قانونی و در راستا جدید دیگری، میسر شده و ممکن است. که بلافاصله مراحل اولیه آن توسط نماینده انجمن، انجام و باقی مراحل قانونی طی شده و در دست اقدام نهاده شد.
در انتها این گزارش اضافه شد که حال با این ترکیب اجرایی جدید و رویکردی متفاوت، هیأت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر که عملکرد شفاف و صادقانه و صیانت از حقوق اعضاء را سرلوحه قطعی کار خود قرار داده است، تمام کوشش و ظرفیت خود را در فرصت کوتاه به جامانده جهت جبران مافات و کاستی های پیشین، برطرف موانع و تسریع در انجام امور جهت رفاه اعضای کانون و تشکیل انجمن صنفی مستقل فعال و پویا و با نشاط را با همکاری همگی اعضاء بکار خواهد بست.
منبع: خبرگزاری پانا