ایده ها در زمینه نجات تالاب های کشور آنالیز می شوند

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، دومین جشنواره ایده ها و محصولات نوآورانه با هدف ارائه راهکارهای ارتقای مشارکت مردم برای حفاظت از تالاب های کشور و شناسایی زنجیره های ارزش مؤثر بر بهبود اقتصاد خانوار روستایی در تبریز برگزار می گردد.

ایده ها در زمینه نجات تالاب های کشور آنالیز می شوند

با توجه به اهمیت منابع آبی و زیست­ محیطی کشور به ویژه تالاب­ ها کوشش بسیاری اجرا شده است تا با استفاده از ایده ­های خلاقانه، در راستای حفاظت و احیاء تالاب ها گام برداشته گردد.

این جشنواره که در دو بخش رویداد استارت اپی و دریافت ایده با در نظر دریافت اهداف مختلفی از قبیل شناسایی نوآوران و مخترعان و حمایت از آنان، برای تحقق این امر برگزار می­ گردد درصدد است تا با یاری فعالان فناور، شرکت ­های دانش­ بنیان، مخترعان و استارتاپ ­ها و شرکت­ های فناور زمینه استفاده بیشتر از فناوری های نوین در احیای تالاب ها و دریاچه های کشور را فراهم کند.

ارائه راهکارهای نوین برای ارتقای مشارکت مردم برای حفاظت از تالاب های کشور یکی دیگر از اهدافی است که برگزار نمایندگان از برگزاری این جشنواره دنبال می نمایند.

همچنین با توجه به اهمیت نقش جوامع روستایی و پیرامونی در حفظ و حراست از تالاب­ های کشور، کوشش می­ گردد تا با شناسایی زنجیره های ارزش مؤثر بر بهبود اقتصاد خانوار روستایی، زمینه بهبود شرایط تالاب­ ها فراهم گردد تا بهره ­برداری کمتری توسط جوامع انسانی از تالاب­ ها انجام گردد.

طبیعت گردی و گردشگری جامعه محور و مؤثر بر احیای تالاب ها و دریاچه های کشور، نیز از جمله محورهای این رویداد است. طبیعت ­گردی می­ تواند جایگزین استفاده ناصحیح از تالاب­ ها گردد.

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در بهینه سازی منابع تالاب ها و کاهش مصرف انرژی و عرضه راهکارهای نوین مدیریت پسماند و بازیافت نهاده های مصرفی در کشاورزی، از جمله دیگر مباحثی است که حاضران در این جشنواره در خصوص آن بحث و مصاحبه خواهند کرد.

این جشنواره با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست­ جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در دانشگاه تبریز برگزار می ­گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 808

به "ایده ها در زمینه نجات تالاب های کشور آنالیز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده ها در زمینه نجات تالاب های کشور آنالیز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید