بازاریابی ایمیلی مؤثر در 10 گام ساده

به گزارش مجله خزرکوه، بازاریابی ایمیلی دسترسی سریع به اطلاعات تماس و مدیریت آنها به منظور انتقال پیغام های مهم، به روز رسانی ها، نکات و ترفیعات فروش به مخاطبان شما می باشد. متأسفانه اسپم نماینده های زیادی وجود دارند که از بازاریابی ایمیلی سوء استفاده می نمایند و این رساندن پیغام به مخاطبان و برانگیختن آنها را با مشکل روبرو نموده است. مخاطبان ایمیل ها امروزه آگاهی بیشتری پیدا نموده اند، و به راحتی اسپم ها را تشخیص می دهند، این موضوع بازاریابان را وادار نموده است که رویکرد خلاقانه تری نسبت به پیغام های خود داشته باشند.

بازاریابی ایمیلی مؤثر در 10 گام ساده

جهت دریافت مشاوره خدمات سایز بروشور سه لت a4 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به دلیل تجارب تلخی که مردم از ایمیل های اسپم داشته اند، بازاریابی ایمیلی صندلی مناسبی در استراتژی های بازاریابی آنلاین ندارد. مطالبی که راجع به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و لینک سازی وجود دارد، بسیار بیشتر از استراتژی های بازاریابی ایمیلی می باشد. اگرچه استراتژی های SEO برای حضور اینترنتی شما و ورود مشتریان به وبسایت شما بسیار اهمیت دارد، اما به اندازه هدف قرار دادن مستقیم مشتریان موجود شما (که ایمیل هایشان را دارید) مؤثر نیستند.

در اینجا به 10 گام ساده برای اجرای مؤثر یک فعالیت بازاریابی ایمیلی اشاره می کنیم:

1. انتخاب یک ارائه دهنده خدمات بازاریابی ایمیلی

مهم ترین کاری که باید انجام دهید، آنالیز ارائه دهندگان خدمات بازاریابی ایمیلی و انتخاب یکی از آنهاست. قطعاً ما وقت و پول کافی برای اجرای دقیق و کامل بازاریابی ایمیلی نداریم. بنابراین برای اینکه کارتان راحت تر گردد می توانید از یکی از ارائه دهندگان خدمات بازاریابی ایمیلی نظیرAWeber، MailChimp و Constant Contact بهره ببرید.

2. پایگاه داده موجود خود را مرتب کنید.

اگر تا به امروز وبسایتی داشته اید، احتمالاً حجم عظیمی از اطلاعات تماس دارید که توسط وبسایت یا نیروهای فروش شما جمع آوری شده است. این داده ها را مرتب، اطلاعات منقضی را حذف و اطلاعات آنها را تکمیل کنید. از مفید ترین ابزارهای به روز رسانی اطلاعات تماس و رسیدگی به آدرس ایمیل ها می توان به Jigsaw، D&B و StrikeIron اشاره نمود.

3. مخاطبان را وارد لیست Opt-In کنید.

هرچه ایمیل های بیشتری به افرادی بزنید که در لیست Opt-In قرار ندارند، برای قبول لیست شما توسط ارائه دهنده خدمات ایمیلی با مشکل بیشتری روبرو می شوید. بهترین مخاطبانی که می توانید به آنها ایمیل بزنید، مخاطبان Opt-In شما می باشند. در اینجا به خلاقانه ترین راه ها برای جذب مردم به وارد کردن ایمیل خود در لیست ایمیل های شما (Opt-In) اشاره می کنیم:

در صفحات مرتبط وبسایتتان مکانی برای عضویت در خبرنامه تخصیص دهید.

لینکی بر روی امضای ایمیلتان قرار دهید، تا به مخاطبان یاد آوری گردد که می توانند در لیست Opt-In قرار بگیرند.

فیلد Opt-In را به فرم های درخواست خود اضافه کنید.

یک لینک Opt-In بر روی تأییدیه های سفارشات و تحقیقات مشتریان که ارسال می کنید، قرار دهید.

4. اطلاعات تماس خود را سازماندهی کنید.

یکی از متداول ترین مواردی که معمولاً در بازاریابی ایمیلی نادیده گرفته می گردد، بخش بندی لیست ها است. اگر نتوانید به درستی اطلاعات تماس خود را بخش بندی کنید، در نتیجه بعد از فرستادن ایمیل ها با نرخ کلیک و نرخ پاسخ پایین تری روبرو خواهید شد. برخی فیلدهای متداول برای بخش بندی لیست ها شامل موارد مکان، صنعت و راه آشنایی (رسانه های مختلف) می گردد.

5. هدف فعالیت بازاریابی خود را معین کنید.

اغلب شرکت ها مخلوطی از اخبار شرکت، به روز رسانی ها، نکات و ترفیعات فروش را در یک پیغام نامنظم ارسال می نمایند. به جای این کار، با تیم بازاریابی و فروش خود به دقت هدف هر پیغام را آنالیز کنید تا بتوانید ظاهر آنرا به درستی طراحی کنید و آنرا به بخش مناسبی از لیست خود ارسال نمایید. شما می توانید اهداف فعالیت های بازاریابی تان را به صورت خلاقانه ای اطلاع رسانی کنید:

محتوایی فراتر از اطلاعاتی که تا کنون داشته اید، ایجاد کنید.

یک محصول یا خدمت خاص را برای بازگشت مشتریان موجود تبلیغ کنید.

ترافیک را به صفحات و مقالات جدید وبسایتتان بیاورید.

6. در طراحی ها زیاده روی نکنید.

یک قانون کلی در بازاریابی وجود دارد: هر چیزی ساده تر باشد، اثر گذاری آن بیشتر است. این قانون در خصوص طراحی نیز صادق است. بهتر است طرح ایمیل ساده باشد. در زیر به برخی نکات برای تأثیر گذاری بیشتر ایمیل ها اشاره می کنیم:

به جای عکس بیشتر از متن بهره ببرید.80 % متن، 20 % عکس، نسبت معقولی است.

یک درخواست انجام فعالیت (call to action) هم به شکل لینک متنی و هم به شکل گرافیکی داشته باشید.

از عناصر طراحی به گونه ای بهره ببرید که توجه را بیشتر به مهمترین بخش های پیغام شما جلب کند.

عنوان صفحه، محتوای پیغام و درخواست انجام فعالیت (CTA) نسبت به عناصر زیبا نماینده نظیر عکس ها اهمیت بیشتری دارند.

7. در محتوای خوب سرمایه گذاری کنید.

اگر قرار باشد فقط در یک چیز سرمایه گذاری اقتصادی و زمانی کنید، آن چیز محتوای پیغام ایمیل شما می باشد. اگر نویسنده خوبی نیستید، شخصی که در نوشتن محتوای مؤثر، تخصص دارد را استخدام کنید. اگر ترجیح می دهید که خودتان این کار را انجام دهید، عضو برخی از خبرنامه های حرفه ای نظیر Chris Borgan، Copyblogger و SEOMoz شوید تا از کسانی که این کار را به خوبی انجام می دهند، الگو برداری کنید.

8. بر روی عنوان مطلب تمرکز کنید.

شبیه محتوای خوب، یکی از مهم ترین عناصر بازاریابی ایمیلی پیروز، عنوان مطلب است. اگر عنوان مطلب شما ضعیف باشد، در نتیجه ایمیل شما هرگز باز نخواهد شد و حتی ممکن است به عنوان ایمیل اسپم تلقی گردد. در زیر به برخی نکات برای انتخاب عنوانی که شانس بیشتری برای باز شدن دارند، اشاره می کنیم:

از واژه های اسپمی نظیر تضمین، مجانی، همین الان تماس بگیرید، فوری و حالا سفارش دهید کمتر بهره ببرید.

کمتر از 50 حرف باشد (با خط فاصله ها)

نام شرکت/برند شما در آن باشد

به یاد ماندنی، جالب، جذاب و قابل پیگیری قانونی باشد

9. از یک نرم افزار پیگیری بهره ببرید. قبل از اینکه هر پیغامی را بفرستید، یک برنامه مناسب برای پیگری نصب کنید تا بتوانید اثربخشی هر ارسال را ارزیابی کنید. این کار به حداکثر سازی بازگشت سرمایه، یاری می نماید. برخی از معیارهایی که شما باید در داشبورد ارائه دهندگان خدمات ایمیلی یا تجزیه تحلیل وبسایت نظیر Google Analytics آنالیز کنید شامل موارد زیر می گردد:

Deliverability: نرخ کانتکت هایی که واقعاً پیغام شما را دریافت نموده اند.

Open rate: نرخ کانتکت هایی که ایمیل شما را باز نموده و پیغام شما را دیده اند

Click through rate: نرخ کانتکت هایی که درخواست انجام فعالیت و لینک هایی که در پیغام گذاشته اید را کلیک نموده اند.

Conversation rate: نرخ کانتکت هایی که اقدام به درخواست یا خرید نموده اند یا بعد از دیدن پیغام وارد وبسایت شده اند.

10. آزمون و اصلاح کنید.

هر قدر ما به شما توصیه کنیم، باز هم بهترین نتایج به اقتضای شرایط کاری شما بدست می آید. بهترین راه برای رسیدن یک ترکیب بهینه از طراحی، محتوا و . . . پیگیری و آزمون ترکیب های مختلف می باشد. برخی از عناصر اصلی که همواره باید آنها را پیگیری، آزمون و اصلاح کنید شامل موارد زیر می گردد:

عنوان مطلب

سبک، لحن و متنی که استفاده می کنید

سایز، رنگ و فرمت فونت ها

درخواست انجام فعالیت (CTA)

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 248

به "بازاریابی ایمیلی مؤثر در 10 گام ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازاریابی ایمیلی مؤثر در 10 گام ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید