ببینید هوشتان چقدر باهوش است!

به گزارش مجله خزرکوه، هسته هوش بین فردی ابتدا توانایی درک و سپس ارائه پاسخ مناسب به روحیات و خلق و خو و انگیزش ها و خواسته های افراد دیگر است.

ببینید هوشتان چقدر باهوش است!

در هوش درون فردی کلید اصلی عبارت است از: آگاهی داشتن از احساسات شخصی خود که حاصل خودآگاهی ا ست و توانایی متمایز کردن و استفاده از آنها برای راهنمایی رفتار خویش. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

هوش بین فردی توانایی درک افراد دیگر است، یعنی اینکه چه چیز موجب برانگیختن آنها می گردد، چگونه کار می نمایند و چگونه می توان با آنها کار مشترک انجام داد. تجار و مدیران پیروز جزو کسانی اند که از هوش میان فردی بالایی برخوردارند.

هچ و گاردنر چهار توانایی مجزایی را که به عنوان مؤلفه های هوش بین فردی مطرح می باشند به توضیح زیر عنوان می نمایند:

  1. سازماندهی گروه: داشتن ابتکار عمل در هماهنگ ساختن کوشش های گروهی از مردم است. این مهارت برای رهبران لازم است و در رهبران کارآمد هر نوع سازمان تجاری مشاهده می گردد.
  2. ارائه راهکار: استعداد میانجیگری، اجتناب از تعارض ها یا حل تعارض هایی که به وجود آمده است. افرادی که این توانایی را در سطح بالا دارند در جوش دادن معاملات و داوری کردن و وساطت توانایی زیادی دارند.
  3. ارتباط فردی: دارا بودن این استعداد رویارویی با دیگران یا شناخت و پاسخ دادن مناسب به احساسات و علایق مردم را آسان می سازد. این افراد همکاران تجاری خوبی هستند و در دنیای تجارت به عنوان فروشنده یا مدیر پیروز می باشند و در زمینه دریافتن احساسات دیگران به وسیله حالت های چهره بسیار پیروزند و از محبوبیت زیادی برخوردارند.
  4. تجزیه و تحلیل اجتماعی: به معنای توانایی دریافت احساسات، انگیزش ها، علایق دیگران و داشتن درکی عمیق از آنهاست. این آگاهی از احساسات دیگران باعث می گردد این افراد به راحتی با دیگران صمیمی شوند. در برترین حالت می توان گفت فردی با این توانایی مشاور تجاری خوبی می تواند باشد.

خوش بینی و امید از دیگر ویژگی های افرادی است که دارای هوش هیجانی بالایی می باشند. امید نقش شگفت آوری در پیروزیت تجاری و مدیریتی افراد دارد و زندگی حرفه ای هر کس که به کسب و کار تجاری می پردازد به نحو چشمگیری وابسته به اندازه امید اوست. امید منظره و دورنمایی روشن و پرنوری است که نشان می دهد در نهایت همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت. اشنایدر، امید را این گونه تعریف می نماید: اعتقاد به این امر که هدفتان هرچه باشد هم اراده دستیابی به آن را دارید و هم راه آن مقابلتان گگردده است. افراد پرامید که امیدشان تمامی ندارد وقتی در دستیابی به هدفی مثلاً در انعقاد قرارداد معامله ای شکست می خورند بر این باورند که سخت تر کار و کوشش نمایند و به مجموعه کارهایی می اندیشند که می توانست سبب پیروزیت آنها در معامله مذکور گردد و از آنها درس می گیرند.

خوش بینی نیز همچون امید اثر بسیاری در پیروزیت کار تجاری دارد. خوش بینی یعنی که فرد صبر و انتظار زیادی داشته باشد. انتظاری در این جهت که علی رغم وجود موانع و دلسردی ها در مجموع زندگی همه چیز درست خواهد شد. خوش بینی ها شکست را رویدادی می بینند که می توانند آن را جبران نمایند.

در تحقیقی که سیلکمن بر روی بازاریاب های شرکت بیمه مت لایف انجام داد معین شد که بازاریاب هایی که به طور ذاتی خوش بین هستند در سال اول کار خود به طور میانه 37 درصد بیشتر از افراد بدبین افراد را بیمه نموده اند و رها کردن کار در سال اول در بین افراد بدبین دو برابر افراد خوش بین بوده است. توانایی افراد در شنیدن و پذیرش پاسخ منفی با رویی گشاده در تمام زمینه های فروش و بده بستان تجاری توانی سرنوشت ساز است.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1547

به "ببینید هوشتان چقدر باهوش است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید هوشتان چقدر باهوش است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید