آنالیز فنی مرسدس بنز GL

به گزارش مجله خزرکوه، شرکت چینی بایک چند سالی است که جوینت ونچر بزرگی با شرکت دایملر دارد و همچنین اخیراً پنج درصد از سهام دایملر را هم خریداری نموده است.

آنالیز فنی مرسدس بنز GL

به گزارش خبرنگار، شرکت چینی بایک چند سالی است که جوینت ونچر بزرگی با شرکت دایملر دارد و همچنین اخیراً پنج درصد از سهام دایملر را هم خریداری نموده است. در پی این جوینت ونچر، بایک معماری و پلت فرم قدیمی نسل قبلی مرسدس بنز GL را برای ساخت شاسی بلند لوکسی بنام BJ90 از دایملر گرفته است. این خودرو برای اولین بار در سال 2017 رونمایی شده و حالا رسماً آمادهٔ عرضه به بازار چین شده است.

طراحی ظاهری BJ90 نسبتاً خشن و تنومند است. در بخش جلویی خودرو از عنصر طراحی اصلی خانوادهٔ شاسی بلند های بایک یعنی جلوپنجرهٔ بزرگ کرومی با پنج مستطیل استفاده شده و خودرو کاملاً به عنوان یک بایک قابل تشخیص است. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ های مستطیل شکلی قرار گرفته اند که داخل آن ها با کروم تزئین شده است. همچنین مثل بعضی از محصولات مرسدس، راهنما ها به صورت ابرویی بالای چراغ ها کار شده اند و هنگام روشن شدن نمای زیبایی را ایجاد می نمایند.

مشخصات ظاهری

در پروفیل جانبی BJ90 شاهد خطوط صافی هستیم درحالی که در لبهٔ پایینی پنجره ها هم کروم کار شده و تا روی درب صندوق کشیده شده است. در عقب خودرو هم چراغ های عمودی جلب توجه می نمایند که با یک خط کرومی به هم متصل شده اند. از زیر سپر نیز دو سر اگزوز مستطیلی بیرون آمده است. این شاسی بلند لوکس چینی 5,171 میلی متر طول، 1,995 میلی متر عرض و 1,860 میلی متر ارتفاع دارد که این یعنی 51 میلی متر کشیده تر، 61 میلی متر عریض تر و 52 میلی متر بلندتر از مرسدس GL است.

مشخصات داخلی

در داخل BJ90 کلیت کابین و بسیاری از عناصر مثل شکل کلی کنسول میانی و دکمه ها و کنترلرها، متعلق به مرسدس GL هستند؛ اما تفاوت این دو خودرو در این است که شاسی بلند بایک به صفحه نمایش بزرگ تری مجهز شده و در غربیلک فرمان آن هم لوگوی بایک قرار گرفته است. علاوه بر این، دریچه های تهویهٔ میانی در فرمی باریک تر بالای نمایشگر جای گرفته اند و یک ساعت آنالوگ هم بین آن ها قرار گرفته است. این ترکیب باعث شده داخل BJ90 لوکس تر به نظر برسد.

مشخصات فنی

برای تأمین انرژی BJ90 از پیشرانه های مرسدس بنز استفاده شده و این شاسی بلند لوکس چینی با دو موتور مختلف به بازار عرضه می گردد. موتور اول 3 لیتری V6 توئین توربو است که 333 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور دارد و از مرسدس GL400 گرفته شده است. موتور بعدی که متعلق به GL500 است، از نوع 4 لیتری V8 توئین توربو با 422 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است.

نیروی این موتور ها توسط گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک 7G Tronic مرسدس بنز به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic منتقل می گردد. سیستم تعلیق BJ90 هم همان تعلیق مستقل دو جناقی GL قدیمی است. شاسی بلند لوکس بایک هم اکنون با قیمتی از 988,000 یوآن معادل 141 هزار دلار تا 1,288,000 معادل 184 هزار دلار در بازار چین عرضه می گردد و احتمالاً گران ترین خودروی چینی به حساب می آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 214

به "آنالیز فنی مرسدس بنز GL" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی مرسدس بنز GL"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید