برنامه های رفاهی اجتماعی کانادا

به گزارش مجله خزرکوه، انواع برنامه های رفاهی اجتماعی کانادا

کانادا کشوری مهاجر پذیر است. سالانه از کشورهای مختلف جهان بیش از 200 هزار نفر به کانادا مهاجرت می نمایند. سازمان ملل متحد، کانادا را به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی معرفی نموده است. دولت کانادا برای شهروندان و به طور کلی برای افراد مقیم کانادا اهمیت زیادی قائل است و برنامه های اجتماعی و رفاهی متعددی را در نظر گرفته است. در ادامه به بعضی از این برنامه های رفاهی اجتماعی اشاره خواهیم کرد:

برنامه های رفاهی اجتماعی کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

1. بیمه بیکاری

افرادی که در کانادا زندگی می کنند در صورت از دست دادن شغل، به شرط آنکه 6 ماه در کانادا کار نموده باشند، 60 درصد از حقوق دریافتی خود را به عنوان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

2. بهره مندی از امکانات رفاه اجتماعی

در صورتیکه افراد مقیم کانادا نتوانند شغل پیدا کنند و از عهده هزینه های زندگی خود برنیایند، می توانند از امکانات دولتی و رفاهی بهره مند شوند.

3. برنامه بازنشستگی کانادا

افرادی که مقیم کانادا هستند و سنشان نیز بالای 65 سال است، تحت طرح بازنشستگی کانادا می توانند از مزایای بازنشستگی بهره ببرند و مستمری دریافت کنند.

4. مستمری سالمندان

سالمندانی که مقیم کانادا هستند، با توجه به تعداد سال هایی که در کانادا زندگی نموده اند، مستمری دریافت می کنند. افرادی که از 18 سالگی و به مدت 40 سال در این کشور زندگی نموده اند، از حداکثر مستمری برخوردار خواهند بود.

5. امتیازات بچه ها

دولت فدرال و استانی در کانادا، ماهیانه مبلغی را برای هزینه های بچه ها در نظر گرفته است که تحت عنوان child tax benefits از آن یاد می گردد. این مبلغ بستگی به درآمد والدین در یک سال اخیر دارد و تا سن 18 سالگی فرزندان نیز پرداخت می گردد.

6. سیستم آموزشی

با توجه به اهمیت تحصیلات، و اینکه آینده افراد در جامعه به کسب دانش و مهارت وابسته است، تحصیل در مدارس دولتی کانادا تا سال 12 رایگان است.

7. سیستم درمانی

کانادا از بهترین سیستم های درمانی و مراقبت های بهداشتی در دنیا برخوردار است. بیمارستان ها، کلینیک ها و پزشکان در کانادا خدمات خود را معمولا به صورت رایگان در اختیار افراد مقیم کانادا قرار می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر فرم ارزیابی رایگان موسسه خبرنگاران را پر کنید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 435

به "برنامه های رفاهی اجتماعی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های رفاهی اجتماعی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید