تورهای چین: برگزاری رزمایش دریایی مشترک روسیه، ایران و چین

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای بیان کرد که رزمایش دریایی مشترک بین روسیه، ایران و چین تحت عنوان چیرو (CHIRU) از تاریخ 18 ژانویه (28 دی ماه) در خلیج عمان آغاز شده و در حال برگزاری است و تا 22 ژانویه (2 بهمن) ادامه خواهد داشت.

تورهای چین: برگزاری رزمایش دریایی مشترک روسیه، ایران و چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در این بیانیه آمده است: رزمایش دریایی روسیه، چین و ایران از 18 ژانویه تا 22 ژانویه امسال CHIRU-2022 در خلیج عمان (شمال دریای عرب) و حریم هوایی بالای آن در حال برگزاری است. از طرف روسیه، ناوگانی از کشتی های ناوگان اقیانوس آرام، رزمناو موشک انداز واریاگ (Varyag)، کشتی بزرگ ضد زیردریایی آدمیرال تریبوتس (Admiral Tributs) و تانکر بزرگ دریایی بوریس بوتوما (Boris Butoma) به این رزمایش اعزام شده اند.

در این بیانیه بعلاوه تاکید شده است که این رزمایش شامل شلیک توپخانه به سمت هدف دریایی، مانور تاکتیکی مشترک، جستجو و نجات در دریا است. علاوه بر این، سازماندهی فعالیت های بازرسی و رهاسازی یک کشتی که به وسیله دزدان دریایی تسخیر شده است، تمرین خواهد شد.

پیشتر نیز دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه اعلام نموده بود که این کشور به همراه چین و ایران، رزمایش دریایی مشترکی خواهد داشت.

این دومین رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در کمتر از سه سال گذشته است. این کشورها در دسامبر سال 2019 رزمایش مشابه ای را در اقیانوس هند با عنوان کمربند امنیتی دریایی برگزار نموده بودند.

چین و روسیه با ایجاد نهادهایی چون سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه مالی اوراسیا و بعلاوه طرح هایی چون یک کمربند، یک جاده در پی پی ریزی بنای معماری تازه برای دنیا هستند و در این راستا کشورهایی مانند ایران نیز در چارچوب تأمین منافع ملی خود، به آنها می پیوندند.

بعلاوه شدت گرفتن سیاست های تحریمی آمریکا و اروپا، سه کشور یادشده را بیش از پیش به هم نزدیک نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1555

به "تورهای چین: برگزاری رزمایش دریایی مشترک روسیه، ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: برگزاری رزمایش دریایی مشترک روسیه، ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید