بساط سوداگری بلیت هواپیما برچیده می گردد؟

به گزارش مجله خزرکوه، موضوع بلیت های هواپیما، کمبود بلیت و قیمت های نامتعارفی که از سوی مرجع رسمی ایرلاین ها به فروش می رود یا سایت های فروش آنلاین که به خرید و فروش بلیت های چارتری اقدام می نمایند، در ماه های گذشته خبرساز بوده است. البته یکی از مهم ترین دلیل کمبود بلیت به گفته مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، ظرفیت پایین ناوگان است.

بساط سوداگری بلیت هواپیما برچیده می گردد؟

با توجه به شرایط نابسامان بلیت، از یک سو گران فروشی سایت های فروش بلیت و از سوی دیگر کمبود بلیت هواپیما، اوایل خردادماه بود که سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد پروازهای چارتری از تهران به شش مقصد پرتردد و بالعکس (مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز، بندرعباس و تبریز) لغو خواهد شد.

در این خصوص محمد محمدی بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- به تازگی درباره علت کمبود بلیت هواپیما و طولانی شدن روند انتظار برای تهیه بلیت شرح داد: در سه ماه ابتدایی امسال، تعداد ناوگان ما بیشتر شده، مسیرهای پروازی ما بیشتر شده، پوشش منطقه ای ما بیشتر شده، در عین حال پرواز به هر علتی به سبد خانوار اضافه شده، ایمنی پرواز، آسانی، قیمت مناسب پرواز از جمله این دلایل است که مردم از روش پرواز برای سفرهایشان اقبال کردند و به همین علت مدت زمان انتظار برای تامین بلیت هواپیما طولانی تر شده است.

بعلاوه مهرداد بذرپاش -وزیر راه و شهرسازی- امروز در حیاط دولت، درباره مسائل موجود در پیدا کردن و خریدن بلیت هواپیما اعلام کرد: طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، تعداد پروازها کاهش پیدا نکرده، ما در جلساتی که با سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم، مهلتی به آنها و شرکت فرودگاه ها دادیم و گفتیم که باید بساط سوداگری جمع گردد.

وی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی متضرر اصلی بازار سوداگرانه می شوند، اضافه کرد: زمانی که بلیت با قیمت بیشتر در بازارهای غیررسمی فروخته می گردد، این پول ها نصیب شرکت های هواپیمایی نمی گردد و واسطه ها از آن بهره می برند؛ یکی از اصلی ترین نقاط هدف ما هم این است که بساط سوداگری را برچیدن است.

وزیر راه و شهرسازی یک از دلایل سوداگری را مجوزهای غیرموجه چارتری دانست و گفت: دستور دادم که سازمان هواپیمایی کشوری، پروازهای چارتری تا اطلاع ثانوی لغو گردد تا آرامش به بازار بلیت برگردد.

البته در بعضی مسیرهایی که پرسنل سکوهاو شرکت های نفتی رفت و آمد دارند، درخواست پرواز چارتری داشتند که باید به صورت موردی حل گردد؛ اما بساط چارتری تا زمانی که وضع بلیت به آرامش برسد، باید تعطیل گردد و ما اینگونه نباید مردم را در سختی قرار دهیم. سازمان هواپیمایی هم باید ورود مستقیم تری به فروش بلیت داشته باشد و بلیت با نرخ مصوب به فروش برسد.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1820

به "بساط سوداگری بلیت هواپیما برچیده می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بساط سوداگری بلیت هواپیما برچیده می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید