برترین جاهای دیدنی یونان (تور یونان ارزان)

به گزارش مجله خزرکوه، یونان (Greece) یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا به شمار می رود که به لطف شصت جزیره مسکونی، بناهای تاریخ، سواحل ایدئال و کوهستان های مرتفع، جاهای دیدنی متنوع و بسیار زیادی دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین جاهای دیدنی یونان بپردازیم.

برترین جاهای دیدنی یونان (تور یونان ارزان)

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

10. کوه آتوس

Mount Athos

کوه آتوس (Mount Athos) کوهستان و شبه جزیره ای در شمال یونان به شمار می رود که شرقی ترین بخش از شبه جزیره بزرگتر هالکیدیکی (Halkidiki) است که در آنجا بیش از 1400 راهب در داخل 20 صومعه اورتودکسی زندگی می نمایند. اینجا دولت خود مختاری تحت حاکمیت یونان است و ورود به کوه آتوس به شدت کنترل می گردد و تنها مردان اجازه ورود به آن را دارند.

9. میستراس

Mystras

میستراس (Mystras) در قرن چهاردهم و پانزدهم میلادی به عنوان مرکز پلوپونز (Peloponnesus) شناخته می شد و در آنجا بستگان امپراتور بیزانس حکمرانی می کردند. اینجا در نزدیکی اسپارتای باستانی (Sparta) واقع شده است و تا دوره عثمانی ها نیز محل سکونت مردم بوده اما در سال 1832 میلادی خالی از سکنه شده است و امروزه به یک ویرانه قرون وسطایی بسیار زیبا تبدیل شده است.

8. لیندوس

Lindos

لیندوس (Lindos) روستایی قرون وسطایی است که در جزیره رودس (Rhodes) واقع شده است و بیشتر برای خیابان های سنگ فرش شده و بعلاوه خانه های سفید رنگ خود در نزدیکی ساحل شناخته می گردد. در بالای این روستا نیز آکروپولیس لیندوس واقع شده است که از آنجا می توان شاهد مناظری بسیار تماشایی و خیره نسبت به منطقه ها اطراف، خط ساحلی و بندر بود. ساحل لیندوس و بعلاوه ساحل سنت پاولز (Saint Pauls) در فاصله بسیار کوتاهی از مرکز شهر قرار دارند و در آنجا می توان از امکانات مختلف بهره برد و ساحل گردی بسیار خوبی داشت.

7. دره ساماریا

Samaria Gorge

دره ساماریا (Samaria Gorge) در جنوب غربی کرت (Crete) قرار گرفته است و حدود 16 کیلومتر نیز طول دارد. قدم زدن در میان این دره محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران دارد و هر ساله بیش از 250 هزار نفر از اینجا بازدید می نمایند. قدم زدن در میان دره حدود چهار تا هفت ساعت به طول می انجامد و در این پیاده روی نیز شما شاهد جنگل های باستانی سرو و کاج خواهید بود و پس از عبور از میان صخره های سر به فلک کشیده نیز به دریای لیبی (Libyan sea) خواهید رسید.

6. ساحل میرتوس

Myrtos Beach

ساحل میرتوس (Myrtos Beach) در شمال غربی کفالونیا (Kefalonia) واقع شده است و به لطف رنگ های بسیار زیبا و خیره نماینده آب های خود در سطح دنیا از معروفیت بسیار زیادی برخوردار است. آب های فیروزه ای و آبی رنگ دریا در تضاد جالب توجهی با سواحل سفید رنگ و درخشان قرار دارند و مناظری بسیار تماشایی و مجذوب کننده را شکل داده اند که هر بیننده ای را به حیرت وا می دارند. کوهستان های شیبدار و صخره های مرتفع در پشت ساحل نیز مجذوب کنندهیت این مکان را دو چندان نموده است.

5. تئاتر دلفی

Delphi Theatre

تئاتر دلفی (Delphi Theatre) یکی از آثار تاریخی به جا مانده از دلفی باستان به شمار می رود. دلفی در دوران باستان از اهمیت بسیار زیادی در سرزمین یونان برخوردار بود و در آنجا پناهگاه و معبد آپولو قرار داشت. تئاتر باستانی دلفی نیز بر روی تپه ای ساخته شده است که از آنجا می توان شاهد مناظری خیره نماینده نسبت به منطقه ها پایین دست بود. این تئاتر در قرن چهارم میلادی ساخته شده است و ظرفیت 5 هزار نفری دارد.

4. متئورا

Meteora

متئورا (Meteora) در مرکز یونان واقع شده است و مجموعه ای از 6 صومعه تماشایی و خیره نماینده است که در بالای چندین صخره ستون مانند قرار گرفته اند. اولین صومعه در متئورا در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است. به علت موقعیت عجب شان، دسترسی به این صومعه ها بسیار سخت است و نیازمند استفاده از نردبانی بسیار طولانی برای حمل کالاها و رفت و آمد افراد است.

3. میکونوس

Mykonos

میکونوس (Mykonos) به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری یونان شناخته می گردد و در بین جزیره های یونان، از محبوبیت دنیای بسیار زیادی برخوردار است. شهر میکونوس نیز یک شهر بسیار زیبا و تماشایی است که از هزاران خیابان کوچک و خانه های سفید رنگ تشکیل شده است. جزیره میکونوس بعلاوه برای سواحل شنی و زندگی شبانه پر جنب وجوش و متنوع خودش معروفیت دارد. به هنگام شب، رفت و آمد بسیار زیادی در شهر برقرار است و بسیاری از بارها و کلاب ها نیز تا پاسی از شب باز هستند.

2. پارتنون

Parthenon

پارتنون (Parthenon) در بالای آرکوپولیس یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری یونان به شمار می رود و هر بازتماشاماینده ای در سفر خود به شهر آتن (Athens) حتما باید از این معبد نیز تماشا نمایند. از سال 447 پیش از میلاد ساخت پارتنون آغاز شده بود و جایگزین معبدی قدیمی تر شده بود که در جنگ از بین رفته بود. در سال 432 پیش از میلاد نیز ساخت معبد تکمیل شد و در طی عمر طولانی مدت خودش نیز از آن به عنوان معبد، قلعه، کلیسا، مسجد و حتی انبار مهمات استفاده شده است.

1. سانتورینی

Santorini

سانتورینی (Santorini) جزیره ای آتشفشانی در مجموعه جزایر کیکلادها (Cyclades) به شمار می رود که در آنجا می توان شاهد مناظری خیره نماینده، غروب هایی تماشایی، خانه های سفید رنگ و بعلاوه یک آتشفشان فعال بود. مرکز سانتورینی، فیرا (Fira) نام دارد و در آن می توان ترکیبی از معماری کیکلادی و ونیزی را مشاهده کرد. در میان خیابان های سنگ فرش شده این شهر که در ارتفاع 400 متری در دامنه یک صخره واقع شده است، می توان انواع فروشگاه ها، هتل ها و کافه ها را به چشم دید.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1674

به "برترین جاهای دیدنی یونان (تور یونان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی یونان (تور یونان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید