برترین شهرهای ژاپن که باید ببینید

به گزارش مجله خزرکوه، ژاپن یکی از جذابترین مقصدهای گردشگری دنیاست و شهرهای ژاپن با جمعیت زیاد، آسمانخراش های سر به فلک کشیده، تابلوهای رنگارنگ و چراغ های نئون از مهمترین نمادهای این کشور به شمار می فرایند.

برترین شهرهای ژاپن که باید ببینید

شهرهای کشور ژاپن با وجود تفاوت هایی که با یکدیگر دارند، اما فرهنگ غنی، تاریخ طولانی و پیشرفت تکنولوژیکی ژاپن را به خوبی به جهانگردان تور ژاپن نشان می دهند. خیابان های شهرهای پرجمعیت ژاپن پر از معبدهای قدیمی و قصرهای زیبا هستند درحالیکه ممکن است در همسایگی آنها تعدادی از برترین رستوران های دنیا و مراکز خرید مدرن وجود داشته باشد.

جنب و جوش و رفت و آمد سریع شهفرایندان و طبیعت زیبای اطراف بعضی از شهرهای ژاپن را به این موارد اضافه کنید تا متوجه اهمیت این شهرها در جذب جهانگردان به ژاپن شوید.

در این مقاله از وبلاگ خبرنگاران، قصد داریم تعدادی از زیباترین و برترین شهرهای ژاپن را برای شما معرفی کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لیست برترین شهرهای ژاپن

اگرچه کشور ژاپن فرهنگی اصیل دارد که به آن افتخار می نماید، اما با توجه به اینکه از چندین جزیره مختلف تشکیل شده است، شهرهای ژاپن در بعضی موارد با یکدیگر متفاوتند و خرده فرهنگ های مختص به خود را دارند. بعضی از شهرهای ژاپن از سده های گذشته به عنوان یک مرکز تجاری و مالی شناخته می شده اند و امروزه نیز یک شهر پیشرفته به شمار می فرایند که برترین مراکز خرید ژاپن را در خود جای داده اند، در حالیکه بعضی از آنها شهرهایی فرهنگی و با فرهنگ سنتی تر هستند و برترین مکان های دیدنی ژاپن را در آنها خواهید یافت.

بعلاوه به علت موقعیت جغرافیایی، آب و هوای ژاپن در بیشتر شهرهای این کشور یکسان است و برای بستن بار و بنه سفر به مشکل چندانی برنخواهید خورد.

در ادامه با معرفی شهرهای ژاپن همراه باشید. بعلاوه در انتهای متن می توانید نقشه شهرهای ژاپن را نیز مشاهده کنید.

توکیو (Tokyo)

توکیو مرکز و پرجمعیت ترین شهر ژاپن است. توکیو نه تنها از شهرهای مهم ژاپن است، بلکه یکی از قطب های تکنولوژی دنیا نیز به شمار می رود. بعلاوه باید بدانید که شهر توکیو ژاپن با داشتن جمعیتی نزدیک به 40 میلیون نفر، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر دنیا نیز به شمار می رود.

با توجه به این ویژگی ها، توکیو را می توان سرآمد شهرهای ژاپن دانست که در آن تقریبا برای هر جهانگرد و با هر سلیقه ای، مجذوب کنندهیت هایی نهفته است و کشف تمام این زیبایی ها شاید بیشتر از یک عمر زمان احتیاج داشته باشد.

خیابان های شلوغ با بینهایت تابلوهای نئون که در شب جلوه ای خارق العاده به این شهر مدرن و پیشرفته می دهند. اما با این وجود هنوز می توانید نقش پرقدرت فرهنگ سنتی ژاپن را در این شهر پیدا کنید. کوچه های قدیمی سنگفرش شده، رستوران های چایخانه های سنتی و بازارهای محلی از مهمترین نمونه های حضور فرهنگ ژاپنی در این کلانشهر زیبا است.

شهر توکیو ژاپن با داشتن جمعیتی نزدیک به 40 میلیون نفر، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر دنیا نیز به شمار می رود.

کیوتو (Kyoto)

شهر کیوتوی ژاپن یکی دیگر از شهرهای مهم ژاپن است که جهانگردان زیادی را به خود جذب می نماید. کیوتو از شهرهای باستانی ژاپن است که بیش از هزار سال مرکز این کشور بوده و امروزه بسیاری از شهفرایندان ژاپن، کیوتو را زیباترین شهر ژاپن می دانند.

بافت تاریخی کیوتو با داشتن بناهای زیبا و محله های دوست داشتنی، از مهمترین جاذبه های جهانگردی ژاپن به شمار می فرایند و بیانگر تاریخ و فرهنگ غنی این شهر هستند. در این شهر بیش از 2000 معبد و زیارتگاه مذهبی وجود دارد و این شهر را به مرکز مذهبی و فرهنگی ژاپن تبدیل نموده است.

جالب است بدانید که در زمان جنگ دنیای دوم، کیوتو نیز در کنار هیروشیما و ناکازاکی از جمله گزینه های حمله اتمی آمریکا بوده است. اما هنری استیمسون (Henry L. Stimson) وزیر جنگ آمریکا با بمباران اتمی کیوتو مخالفت کرد زیرا ماه عسل خود را در این شهر گذرانده بود و شیفته زیبایی های کیوتو شده بود.

اوساکا (Osaka)

اوساکا یا اوزاکا یکی دیگر از شهرهای ژاپن است که بازدید از آن بخش مهمی از تور ژاپن به شمار می رود. شاید در نگاه اول وجود ساختمان های بتنی متعدد باعث گردد فکر کنید که شهر اوساکا ژاپن ارزش بازدید کردن ندارد، اما باید به این شهر فرصت بیشتری بدهید.

اوزاکا بندری مهم در ژاپن است که از دیرباز، جایگاه مالی مهمی داشته و اکنون نیز همین اهمیت را حفظ نموده است. اوساکا سومین شهر پرجمعیت ژاپن است و اگرچه زیبایی و غنای فرهنگی کیوتو و توکیو را ندارد، اما همچنان یک مقصد جهانگردی شگفت انگیز است. برای درک زیبایی های اوساکا باید به کوچه پس کوچه های قدیمی این شهر رفته و با شهفرایندان اوساکا مصاحبه کنید. وجود تعداد زیادی بازار محلی و رستوران های سنتی که غذاهای خوشمزه ژاپنی را عرضه می نمایند، یکی از اصلی ترین دلایل مجذوب کنندهیت و اهمیت اوساکا در میان شهرهای ژاپن است.

ناگویا (Nagoya)

ناگویا یکی دیگر از شهرهای ژاپن است که اگرچه نامش در میان اسامی شهرهای ژاپن چندان آشنا نیست، چند سالی می گردد خود را به عنوان یک مقصد جهانگردی مجذوب کننده معرفی نموده و در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین مقصدهای تور ژاپن است. شهر ناگویا حدود 400 سال پیش تاسیس شد و به علت موقعیت مناسب خود، خیلی زود به یک قطب مالی مهم تبدیل شد.

امروزه شهر ناگویا در ژاپن به داشتن مراکز خرید بسیار بزرگ و مجذوب کننده و ساختمان های شگفت انگیز و مدرن شناخته می گردد. اما همچنان یک مقصد تاریخی نیز به شمار می رود و جاذبه های بسیار ارزشمندی را در خود جای داده است. قلعه ناگویا یادگار یکی از قدرتمندترین فرماندهان ژاپن، توکوگاوا ایه یاسو (Tokugawa Ieyasu) است. بعلاوه در ناگویا می توانید از معبد آتسوتا (Atsuta) که دومین معبد بزرگ ژاپن است بازدید کنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1500

به "برترین شهرهای ژاپن که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شهرهای ژاپن که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید