بورل با پمپئو ملاقات کرد

به گزارش مجله خزرکوه، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که هفته گذشته به ایران سفر نموده بود، روز آدینه با وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات و دو طرف درباره تحولات بین المللی گفت وگو کردند.

بورل با پمپئو ملاقات کرد

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل با انتشار پیامی در توییتر، تصویری از خود در کنار مایک پمپئو منتشر کرد و نوشت: روابط فراآتلانتیک برای امنیت بین المللی امری مهم است.

وی اضافه کرد که در رابطه با چالش های اصلی و مسائل بین الملل، هرچند دو طرف در همه موضوعات اتفاق نظر ندارند اما در یک جبهه قرار دارند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دراین توییت به جزئیات مذاکرات خود با پمپئو درباره تحولات خاورمیانه، توافق هسته ای ایران، معامله قرن و سایر مسائل چالش برانگیزاشاره ای نکرده است.

بورل هفته گذشته به خاورمیانه سفر کرد تا به گفته خود در راستای حفظ ثبات، امنیت و ایجاد اعتماد میان بازیگران منطقه، سهمی را ایفا نماید.

او برای نخستین بار در این مسند، صبح دوشنبه گذشته 14 بهمن ماه در صدر هیاتی از اردن به ایران سفر و در دو نوبت با محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه درخصوص برجام، مناسبات دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

بورل همچنین با حسن روحانی رئیس جمهوری و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ملاقات و گفت وگو کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بازگشت از تهران تاکید نمود که نخستین هدف، باید حفاظت از توافق هسته ای ایران باشد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 317

به "بورل با پمپئو ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل با پمپئو ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید