تاریخ سازی نوجوانان بانوان ایران در مسابقات وزنه برداری دنیا

به گزارش مجله خزرکوه، دختران نوجوان تیم ملی وزنه برداری کشورمان در اولین تجربه حضور در رقابت های دنیای، با کسب دو مدال برنز، دو نقره و مجموع 393 امتیاز، در رده سوم دنیا قرار گرفتند.

تاریخ سازی نوجوانان بانوان ایران در مسابقات وزنه برداری دنیا

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، دختران نوجوان تیم ملی وزنه برداری کشورمان در اولین تجربه حضور در رقابت های دنیای، با کسب دو مدال برنز، دو نقره و مجموع 393 امتیاز، در رده سوم دنیا قرار گرفتند.

در این دوره که از 12 تا 20 مهرماه در شهر جده عربستان برگزار گردید، تیم ملی نوجوانان ایران اولین حضور بین المللی خود را تجربه کرد که با کسب اولین مدال های تاریخی بانوان همراه شد.

غزاله حسینی وزنه برداری بود که با کسب مدال برنز در حرکت دو ضرب دسته 59 کیلوگرم، نخستین مدال را برای کاروان بانوان ایران کسب کرد. در واقع، این ملی پوش کشورمان چراغ افتخارآفرینی را برای کشورمان روشن کرد.

روز دوشنبه 19 مهرماه هم یکتا جمالی به سه مدال دست یافت. وی در برترین حرکت یک ضرب خود با مهار وزنه 90 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. جمالی مدال نقره خود را با مهار وزنه 115 کیلوگرم مسجل کرد و با مجموع 205 کیلوگرم، روی سکوی دومی دنیا ایستاد و مدال نقره را برگردن آویخت.با توجه به نتایج ملی پوشان اعزامی کشورمان به جده، تیم ملی ایران روی سکوی سوم تیمی بانوان دنیا ایستاد. آمریکا و روسیه هم اول و دوم شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1382

به "تاریخ سازی نوجوانان بانوان ایران در مسابقات وزنه برداری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ سازی نوجوانان بانوان ایران در مسابقات وزنه برداری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید