ناتو، سربازان آذربایجانی را آموزش می دهد

به گزارش مجله خزرکوه، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از برگزاری دوره آموزشی به وسیله ناتو برای سربازان آذربایجانی اطلاع داد.

ناتو، سربازان آذربایجانی را آموزش می دهد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز پنجشنبه خاطرنشان کرد، یک گروه آموزشی سیار فرماندهی نیروی مشترک ناتو در حال برگزاری دوره آموزشی برای سربازان آذربایجانی در باکو است.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: دوره آموزشی با موضوع ارزیابی عملیات ناتو در تمام سطوح جنگ در موسسه مدیریت نظامی (در باکو) به وسیله گروه آموزشی سیار فرماندهی نیرو های مشترک برونسوم برگزار می گردد.

به گفته این وزارتخانه، در اولین روز آموزش، سربازان آذربایجانی به وسیله مربیان فرماندهی نیرو های مشترک ناتو در مورد چندین موضوع از جمله همکاری نظامی، روند برنامه ریزی عملیات، ارزیابی عملیات و سیستم های تحلیل عملیات ناتو آشنا شدند.

به گفته این وزارت، این دوره آموزشی تا 12 نوامبر ادامه خواهد داشت.

آموزش نیرو های آذربایجانی به وسیله ناتو در حالی صورت می گیرد که اخیرا الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در اظهارات تلویحی به رزمایش ایران در منطقه ارس واکنش نشان داد. بعلاوه اختلافات باکو با ایروان در مورد منطقه قره باغ کم و بیش ادامه دارد. ارمنستان و جمهوری آذربایجان که سه دهه است بر سر منطقه مورد مناقشه ناگورنو قره باغ درگیر هستند، سه شنبه گذشته بر سر پیمان صلح به توافق رسیدند.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1710

به "ناتو، سربازان آذربایجانی را آموزش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو، سربازان آذربایجانی را آموزش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید