تشدید نظارت بر دفن پسماندهای عفونی در کرمانشاه با شیوع کرونا

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران/کرمانشاه معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قابل توجه پسماندهای عفونی و بیمارستانی در کرمانشاه در پی شیوع بیماری کرونا، از تشدید نظارت ها بر شیوه مدیریت و دفن این پسماندها اطلاع داد.

تشدید نظارت بر دفن پسماندهای عفونی در کرمانشاه با شیوع کرونا

آذر ولی زاده در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش پسماندهای بیمارستانی و عفونی خصوصا دستکش، دستمال کاغذی و ماسک با شیوع بیماری کرونا، اضافه کرد: رقم دقیقی از میزان افزایش این نوع پسماندها در دست نیست، چون فرایند بیماری متغییر است و میزان فراوری این نوع پسماندها متناسب با شیوع بیماری بالا می رود.

وی با بیان اینکه افزایش این پسماندها باعث شده حساسیت ها بر شیوه دفن و مدیریت آنها بیشتر گردد و نظارت ها جدی تر گردد، ادامه داد: اگرچه محل دفن پسماندهای بیمارستانی و عفونی در کرمانشاه فعلا تغییر ننموده و تغییری هم در پروتکل امحا این پسماندها نداریم، اما نظارت ها را شبانه روزی نموده ایم تا موازین بهداشتی کاملا رعایت گردد.

به گفته معاون محیط زیست استان کرمانشاه، در بعضی موارد محدود هم احتیاج به سوزاندن پسماندها است که باید تحت تدابیر ویژه انجام گردد.

ولی زاده معتقد است، اقداماتی که اجرا شده کرمانشاه را به یکی از استان های پیشتاز در زمینه مدیریت پسماندهای عفونی تبدیل نموده است.

وی همکاری مردم برای ادامه این فرایند را ضروری دانست و مطرح نمود: علاوه بر پسماندهای بیمارستانی و مراکز درمانی، فراوری زباله های دستکش، ماسک و دستمال کاغذی هم بسیار بالا رفته که از مردم تقاضای جدی داریم از رها کردن این پسماندها در محیط زیست خودداری نمایند.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه رها کردن این پسماندها در محیط را باعث آلودگی آب، خاک و هوا دانست و تاکید نمود: مردم حتما باید این نوع زباله ها را در کیسه قرار داده و در سطل زباله بیندازند.

ولی زاده همچنین از افزایش پسماندهای خانگی در شهرها و روستاها نیز اطلاع داد و اضافه کرد: ایام قرنطینه و در خانه ماندن مردم باعث شده با افزایش قابل توجه فراوری زباله خانگی نیز روبرو باشیم که راهکارهایی برای مدیریت بهتر این پسماندها را به استانداری، شهرداری ها و دهیاری ها ارائه دادیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 480

به "تشدید نظارت بر دفن پسماندهای عفونی در کرمانشاه با شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید نظارت بر دفن پسماندهای عفونی در کرمانشاه با شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید