مردم رعایت نکنند، خوزستان در شرایط سختی قرار می گیرد

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران/خوزستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برخی فکر می کنند کرونا تمام شده است در حالی که خوزستان در شرایط هشدار قرار گرفته است و اگر این موضوع را جدی نگیریم ممکن است خوزستان در شرایط سخت تری قرار بگیرد.

مردم رعایت نکنند، خوزستان در شرایط سختی قرار می گیرد

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار کرد: در شرایط قرمز همکاران ما روزهای سخت و پرچالشی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی گذراندند؛ اکنون آرامش نسبی بر خوزستان حاکم شده است و امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری همه دستگاه های ذیربط در دورانی که کرونا در تمام دنیا در حال جولان دادن است، شرایط کرونا در خوزستان را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگاران، وی با اشاره به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: در حال حاضر در برخی از مناطق حاشیه ای استفاده از ماسک کمرنگ شده است؛ نگرانی ما در خصوص این مناطق است زیرا آسیب ابتدا به ساکنان این مناطق وارد می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام نمود: برخی فکر می کنند کرونا تمام شده است در حالی که خوزستان در شرایط هشدار واقع شده است و اگر این موضوع را جدی نگیریم ممکن است خوزستان در شرایط سخت تری قرار بگیرد.

ابول نژادیان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: با توجه به اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، فرصت مناسبی است که خانواده ها و مسئولان آموزش و پرورش در در این خصوص تصمیم بگیرند تا تجمع کمتر شود. آموزش ها در خوزستان آغاز شده است اما شیوه آموزش در نقاط مختلف، متفاوت خواهد بود.

وی اضافه کرد: باید توجه شود که نه تنها استفاده از ماسک بلکه شست وشوی مرتب دست ها و یا ضدعفونی و همچنین رعایت فاصله گذاری باید با هم انجام شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: برای اولین بار در تاریخ انتخابات کشور، دانشگاه های علوم پزشکی عضو ستاد انتخابات هستند. در این راستا جلسات مشترکی با وزارت کشور برگزار شده و شیوه نامه های بهداشتی تنظیم و تدوین شده است.

ابول نژادیان گفت: همکاران بر گندزدایی شعب اخذ رای نظارت کرده اند و هنگام برگزاری انتخابات نیز یکی از کارشناسان بهداشت در شعب اخذ رای حضور پیدا می کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام نمود: در شعب اخذ رای نیز چیدن صندلی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شده است تا کمترین تراکم ایجاد شود و گردش رای گیری به گونه ای باشد که مردم کمترین آسیب را ببینند.

وی گفت: از مکان های اخذ رای بازدید شد و برخی از شعب به دلیل عدم برخورداری از تهویه مناسب، رد شدند. ماسک برای دست اندرکاران اجرایی و نظارتی شعب اخذ رای نیز تامین شده است و نظارت بر پخت و بسته بندی غذای عوامل اجرایی بر عهده کارشناسان بهداشت است و توسط این کارشناسان رصد می شود.

ابول نژادیان اضافه کرد: آموزش های لازم به عوامل اجرایی داده شده تا رای گیری با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود. امیدواریم با اجرای پروتکل های بهداشتی و همکاری مردم، انتخابات خوبی برگزار شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام نمود: مقرر شده است که افراد بدون ماسک وارد شعب اخذی رای نشوند و کسانی که کار رای گیری را انجام می دهند این مسئولیت را پذیرفته اند. عوامل اجرایی نیز هر شش ساعت یک بار باید ماسک خود را تعویض کنند.

وی توصیه کرد: شهروندان از آوردن کودک خردسال به همراه خود به شعب اخذ رای خودداری کنند و کسانی که بیماری مزمن و نقص ایمنی دارند نیز در ساعت های کم تردد که معمولا صبح کمترین تردد را داریم، برای رای دادن مراجعه کنند.

ابول نژادیان اضافه کرد: اثر انگشت در این مرحله ممنوع شده است و توصیه می شود مردم اتوماتیک شخصی همراه خود داشته باشند و رای دادن را نیز به ساعت های سرانجامی موکول نکنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر خودداری طرفداران کاندیداها از تجمع درب حوزه ها، شرح داد: از طرفداران می خواهیم پس از پیروزی هر کدام از این کاندیداها، جشن و میهمانی برگزار نکنند تا منجر به آسیب طرفداران نشود.

وی گفت: با توجه به حضور کارشناسان بهداشت محیط در حوزه های اخذ رای در صورتی که ایردای وجود داشته باشد، حتما مداخلات اصلاحی انجام می شود اما در صورتی که موضوع مهم و جدی باشد در ستاد انتخابات استانداری و فرمانداری تصمیم گیری شود.

ابول نژادیان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، با بیان اینکه برای جلوگیری از آلودگی آبخوری ها در محل های اخذ رای جمع آوری شده اند، اضافه کرد: رای دهندگان پس از سرانجام رای گیری اتوماتیک، جلد شناسنامه و دیگر وسایل شخصی خود را ضدعفونی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 755

به "مردم رعایت نکنند، خوزستان در شرایط سختی قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم رعایت نکنند، خوزستان در شرایط سختی قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید