تعطیلات فرصتی برای سفرهای ناب و تجربیات نو

به گزارش مجله خزرکوه، هر بار که به تعطیلات سال نو نزدیک می شویم، هر یک از ما برنامه هایی را برای سفری دلپذیر در این ایام می چینیم. اما یکی از نقاط ضعف های ما در این زمینه، برنامه ریزی برای سفرهایی تکراری است. در حالی که این بار سفرهای هوایی، زمینی و ریلی مان می توانند مقاصد متفاوتی داشته باشند. ایرانگردی در نوروز، یکی از لذت بخش ترین تفریحات در این تعطیلات خواهد بود. کافی است بلیط هواپیما یا بلیط قطار را به یک مقصد تازه رزرو کنید و راهی سفری تازه، هیجان انگیز و خوشایند شوید، سفری که می تواند مقدمه ای برای کشف سایر نقاط بکر کشورمان باشد. در ادامه سعی می کنیم با معرفی چند نمونه از این مقاصد کشف نشده، راه تازهی برای سفرهای تان بگشاییم.

تعطیلات فرصتی برای سفرهای ناب و تجربیات نو

یکی از مجذوب نماینده ترین استان های کشور که می تواند قابلیت های بسیاری برای جذب توریست داشته باشد، استان سیستان و بلوچستان است. با این حال، این استان تا حد زیادی مهجور مانده و از تمام ظرفیت های آن برای توریستی استفاده نشده است. اگر تصمیم دارید، در تعطیلات سال نو، ایرانگردی را با پدیده های طبیعی و تاریخی شگفت انگیزی تجربه کنید و خود و خانوادتان خاطرات شیرینی به فکر بسپارید، سفر به استان سیستان و بلوچستان را از دست ندهید.

یکی از حیرت آورترین مکان های دیدنی سیستان و بلوچستان، شهر سوخته است؛ آثار به دست آمده از شهر سوخته از تمدنی 5000 ساله برای این شهر حکایت دارد؛ تمدنی که قوانین مدنی و پیشرفته بودنش، تعجب پژوهشگران را برانگیخته است.

کوه اوشیدا یکی دیگر از مجذوب نمایندهیت های این استان است؛ روی این کوه که ابهت منحصر به فردی دارد، آثاری از تمدن های اشکانی، ساسانی و اسلامی به چشم می خورد.

در سفر به سیستان و بلوچستان، گردش در درک زرآباد را از دست ندهید؛ این روستای ساحلی آنقدر زیبا و دل انگیز است که از تماشایش سیر نمی شوید. نخل ها و درخت های سرسبز، کویر و ساحل، در کنار یکدیگر مجموعه بی نظیری برای لذت بردن به وجود آورده اند.

چابهار نیز با برخورداری از جاذبه هایی نظیر گِل افشان، دریاچه صورتی، کوه های مریخی، غارهای سه گانه، قلعه تیس و ساحل صخره ای به تنهایی می تواند چندین روز از تعطیلات شما را به خود اختصاص دهد.

استان گلستان نیز از همان استان هایی است که علی رغم برخورداری از زیبایی های طبیعی فوق العاده، به حد کافی شناخته نشده است. بسیاری از افرادی که علاقه مند به سفر به شمال کشور هستند، تنها به 2 استان گیلان و مازندران اکتفا می نمایند و این استان مجذوب نماینده را از دست می دهند.

استان گلستان چند جنگل معروف دارد که هر یک با درختان تنومند و سرسبز خود، فضایی رویایی به وجود آورده اند. از جمله این جنگل ها می توان به ناهارخوران، النگ دره، دلند و کردکوی اشاره نمود. علاوه بر جنگل های روح افزا، آبشارهای زیبایی نظیر آبشار شیرآباد، گلستان، زیارت و لُوه نیز بر مجذوب نمایندهیت های این استان افزوده اند. دیگر منطقه منحصر به فرد استان گلستان، جزیره آشوراده است؛ این جزیره با طبیعت بکر و تالاب های طبیعی خود پذیرای گونه های مختلف جانوری از جمله انواع اسب های وحشی و پرندگان مهاجر است؛ گردش در این جزیره شما را با تجربه ای ناب از طبیعت گردی روبرو می سازد.

از جمله آثار تاریخی استان گلستان نیز می توان به برج گنبد کاووس، کاخ اختصاصی گرگان، بافت قدیم شهر گمیشا و آرامگاه مختومقلی فراغی اشاره نمود.

اگر دوستدار طبیعت و سرسبزی هستید، ایرانگردی را از گلستان آغاز کنید.

یکی دیگر از استان هایی که ظرفیت فوق العاده ای برای ایرانگردی دارد، استان لرستان است. این استان نیز با برخوداری از منابع طبیعی و آثار تاریخی غنی، فرصت کم نظیری را به وجود آورده تا توریستان، تجربه های متنوعی را از سر بگذرانند.

آبشارهای بسیار زیبای لرستان که از کوه های مقتدر زاگرس سرچشمه می گیرد، بخشی از زیبایی های این استان را تشکیل می دهند. اگر در تعطیلات سال نو به لرستان سفر می کنید، تماشای آبشارهای بیشه، نوژیان و تله زنگ را از دست ندهید. منظره ها طبیعی پیرامون این آبشارها نیز به خودی خود، چشمان شما را به ضیافتی فراموش نشدنی دعوت می نمایند.

قلعه فلک الافلاک، مسجد جامع بروجرد، مناره آجری خرم آباد و پل آجری رودخانه گلال نیز از آثار تاریخی این استان هستند.

اگر تصمیم گرفته اید سال جاری، سفری متفاوت و خاص را تجربه کنید و در عین حال از شلوغی و ازدحام بسیاری از شهرهای بزرگ در امان باشید، سفر به این استان ها را در برنامه گردش های سال جاری تان بگنجانید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1658

به "تعطیلات فرصتی برای سفرهای ناب و تجربیات نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات فرصتی برای سفرهای ناب و تجربیات نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید