تمدید مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی تا چهارم مرداد 1401

به گزارش مجله خزرکوه، بیستم تیرماه بود که جعفر جعفری، معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری از آغاز فرایند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها خبر داد. فرایند جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها هرساله در اردیبهشت ماه انجام می شود ولی امسال به دلیل ناهماهنگی هایی در دولت، این ماجرا به تیر و مرداد کشیده شده. عمده دلیل این تاخیر هم تلاش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تامین بودجه مالی این استخدام ها از سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی بود. اکنون و در حالی که تاریخ نام نویسی انتها یافته بود با اطلاعیه مرکز جذب، اعلام شد که مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی تا چهارم مرداد تمدید شده است.

تمدید مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی تا چهارم مرداد 1401

پیش از این، مسئولان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور از 11 تا 17 تیرماه مهلت داشتند با مراجعه به سامانه جذب اعضای هیأت علمی براساس سهمیه اختصاص یافته، نسبت به تایید رشته های موردنیاز خود اقدام نمایند.

تازهترین فرصت های شغلی حوزه آموزش را ببینید

چگونه نام نویسی کنیم؟

ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم از ساعت 10 صبح روز دوشنبه بیستم تیرماه شروع شده و تا ساعت 14 روز سه شنبه چهارم مرداد ادامه خواهد داشت. متقاضیان می توانند بعد از مشاهده اعلام نیاز دانشگاه ها از صفحه نخست سامانه، درصورت وجود اعلام نیاز متناسب با رشته گرایش خود، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند. لازم به یادآوری است که قبل از مشاهده اعلام نیازها بایستی آخرین مدرک تحصیلی خود را در بخش رزومه ثبت کنید تا سامانه بتواند اعلام نیازهای متناظر با سطح مدرک تحصیلی شما را نمایش دهد. همچنین یادآور می شود امکان عودت وجه ثبت نام به هیچ وجه وجود ندارد لذا قبل از پرداخت وجه حتما از وجود اعلام نیاز متناسب با رشته گرایش خود اطمینان حاصل کنید. توصیه می شود متقاضیان محترم قبل از انتخاب نهایی شرایط عمومی و اختصاصی انتخاب های خود را حتما مطالعه نمایند.

علاقه مندان می تواند با مراجعه به وب سایت مرکز جذب به آدرس mjazb.ir از طریق سامانه جذب در این فراخوان نام نویسی نمایند.

پیش از این قرار بود ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی در تاریخ 18 اردیبهشت ماه صورت بگیرد که مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم با صدور اطلاعیه ای بیان نمود به دلیل پاره ای از مسائل امکان ثبت نام فراخوان تا اطلاع ثانوی به تاخیر افتاده است.

بر اساس مصوبه تازه هیئت عالی جذب شورای انقلاب فرهنگی، سن جذب عضویت هیئت علمی تا 45 سال افزایش یافت و برای افرادی که با سن 30 تا 35 سال با مدرک دکتری متقاضی عضویت هیئت علمی هستند، 7 امتیاز علمی و برای افرادی که با سن 35 تا 40 سال با مدرک دکتری متقاضی عضویت هیئت علمی هستند، 3 امتیاز علمی در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد که در بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان عضویت هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به ازای تاهل 5 امتیاز و در صورت داشتن هر فرزند 3 امتیاز به امتیازات صلاحیت عمومی افزوده می شود و در صورت تساوی امتیازات طبق فرم بررسی صلاحیت عمومی، اولویت با فرد متاهل است.

تقویم فراخوان

با سرانجام یافتن مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی در چهارم مرداد ماه 1401، تقویم فرایند جذب به شرح زیر خواهد بود:

  • حدفاصل دهم مرداد ماه 1401 تا دهم آبان ماه 1401 دانشگاه های متقاضی جذب هیات علمی باید موارد زیر را انجام دهند:
  • بررسی اولیه پرونده متقاضیان با نظر هیئت اجرایی جذب دانشگاه
  • ارسال پرونده های متقاضیان دارای شرایط اولیه به کمیته های بررسی توانایی های علمی و صلاحیت عمومی
  • نتیجه بررسی صلاحیت علمی و عمومی در دانشگاه
  • اتخاذ تصمیم در هیئت اجرایی جذب دانشگاه
  • ارسال پرونده متقاضیان مورد تایید هیئت اجرایی جذب دانشگاه به دبیرخانه هیات مرکزی جذب
  • همچنین حدفاصل یازدهم آبان ماه 1401 تا سی ام آذر 1401، مرکز جذب اعضای هیئت علمی باید موضوع جذب را بررسی کرده و در هیئت مرکزی مطرح کند.

پایان و حداکثر تا 1401/10/30 دانشگاه ها باید نتیجه نهایی را به متقاضیان اعلام نمایند.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1654

به "تمدید مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی تا چهارم مرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید مهلت ثبت نام در فراخوان جذب هیئت علمی تا چهارم مرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید