تولید روان کننده سیلیکونی حاوی نانوذرات برای صنعت نساجی کشور

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو،شرکت دانش بنیانی، اسپری سیلیکونی حاوی نانوذرات جهت افزایش نقطه جوش تولید و به بازار عرضه کرده است. در این اسپری از نانوذرات اکسیدروی (ZnO) استفاده شده است.

تولید روان کننده سیلیکونی حاوی نانوذرات برای صنعت نساجی کشور

علیرضا علافچیان، مدیرعامل این شرکت گفت: شرکتی به نوعی اسپری روان کننده نیاز داشت که این اسپری ها از یک شرکت آلمانی خریداری و وارد می شدند. تصمیم گرفتیم که این اسپری را در داخل کشور تولید کنیم از این رو با مهندسی معکوس، اسپری آلمانی را تولید کرده و با اندکی تغییر در فرمولاسیون، نانوذرات را نیز به آن اضافه کردیم. با این کار خاصیت روان کنندگی و در عین حال مقاومت حرارتی اسپری بهبود قابل توجهی پیدا کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده نانو و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان درباره کاربردهای این محصول گفت: از این اسپری در صنایع ریسندگی و بافندگی استفاده می شود، در این صنایع روی صفحه ها و قطعات نخ ساز این اسپری زده می شود که هم کار تمیز کردن و هم روان کنندگی را انجام می دهد. البته این اسپری هر جا که چرخ دنده وجود داشته باشد قابل استفاده است. برای مثال در تجهیزات تزریق پلاستیک نیز که نیاز به روان سازی بوده و کار در دمای بالا انجام می شود، این اسپری قابل استفاده است.

معاون پژوهشی پژوهشکده نانو و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان درباره فعالیت های این شرکت افزود:پیش از تولید این اسپری روی سنتز انواع مختلف نانوذرات کار کرده بودیم و به فناوری تولید سنتز چند نوع نانوذرات نیز دست پیدا کرده بودیم. در حال حاضر 8 محصول تولید کرده ایم که به دنبال دریافت گواهی نانومقیاس برای این محصولات هستیم.

مدیرعامل شرکت از تولید سه هزار اسپری در ماه خبر داد و گفت: امکان تولید بیشتر این اسپری ها وجود دارد، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا روی تولید ماسک نانو تمرکز داریم و خط تولید این نوع ماسک ها را راه اندازی کرده ایم که این کار انرژی زیادی از شرکت نانوزیست صنعت اهورا گرفته است. به مرور تلاش می کنیم که ظرفیت تولید اسپری را افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 564

به "تولید روان کننده سیلیکونی حاوی نانوذرات برای صنعت نساجی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید روان کننده سیلیکونی حاوی نانوذرات برای صنعت نساجی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید