جهانگیری: هویت دانشجویی را به رسمیت بشناسیم

به گزارش مجله خزرکوه، تهران (پانا)-معاون اول رییس جمهوری به مناسبت شانزدهم آذرماه روز دانشجو در فضای مجازی نوشت سهم و نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و هر تحول عظیم و اصلاح گرانه و در هر گام بلند برای توسعه علمی، برجسته و ممتاز است؛ هویت دانشجویی را به رسمیت بشناسیم و حرمت همه دانشجویان را پاس بداریم.

جهانگیری: هویت دانشجویی را به رسمیت بشناسیم

اسحاق جهانگیری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با تبریک روز دانشجو، نوشت: از 16آذر 1332 که سه شهید سرافراز دانشکده فنی دانشگاه تهران پرچم مبارزه برای استقلال و آزادی را برافراشتند تا به امروز، نام دانشجو با آرمان خواهی، کوشش برای کسب آگاهی های علمی، اجتماعی و سیاسی، ایستادن در کنار مردم و ایستادگی برای اعتلای ایران همراه است.

معاون اول رییس جمهوری تاکید نمود: در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و هر تحول عظیم و اصلاح گرانه سهم و نقش دانشجویان برجسته و ممتاز است، چنان که در هر گام بلند برای توسعه علمی و همه جانبه کشور. هویت دانشجویی را به رسمیت بشناسیم و حرمت همه دانشجویان را پاس بداریم.

شانزدهم آذرماه به یاد سه دانشجو شهید (مصطفی عظیم نیا و احمد قندچی و آذر شریعت رضوی) که هنگام اعتراض به ملاقات رسمی ریچارد نیکسون معاون رییس جمهوری وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، روز دانشجو اطلاق می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 907

به "جهانگیری: هویت دانشجویی را به رسمیت بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: هویت دانشجویی را به رسمیت بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید