خبرنگاران یلدا از ماه سپتامبر در آمریکا و اروپا روی پرده می رود

به گزارش مجله خزرکوه، تهران- خبرنگاران- کمپانی مستقل فیلم موومنت با دریافت حق پخش یلدا، این فیلم سینمایی را از ماه سپتامبر در آمریکا و اروپا روی پرده می رود

خبرنگاران یلدا از ماه سپتامبر در آمریکا و اروپا روی پرده می رود

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کمپانی مستقل فیلم موومنت حقوق پخش یلدا در آمریکا را بدست آورد.

از میان چند کمپانی پخش آمریکایی که پس از اهدای جایزه عظیم داوران ساندنس به یلدا سومین ساخته بلند مسعود بخشی، خواستار خریداری این فیلم بودند، پایان کمپانی نیویورکی فیلم موومنت حقوق فیلم را از پخش کننده جهانی آن پیرامید اینترنشنال خریداری کرد.

فیلم موومنت که از کمپانی های پیروز عرضه فیلم های هنری در آمریکا و پخش کننده آثاری از اریک رومر، بیل آگوست، اتوره اسکولا، آرتور ریپشتین، هیروکازو کوردا و تاکاشی کیتانوست، یلدا را از شهریورماه در سینماهای مستقل آمریکا و نیز به شکل آنلاین برای گروهی از سینما داران مستقل آمریکایی و تماشاگرانشان و سپس به شکل دی وی دی پخش می کند.

اکران سینمایی یلدا محصول مشترک ایران با چهار کشور اروپایی و نیز لبنان که قرار بود از 17 اردیبهشت در فرانسه شروع گردد از شهریورماه به ترتیب در آلمان، سپس فرانسه، سوئیس، بلژیک، لوکزامبورگ و اسپانیا و بتدریج در سایر کشورهای اروپایی انجام می گردد.

یلدا پس از کسب جایزه عظیم داوران جشنواره ساندنس آمریکا در ماه ژانویه و استقبال گرم تماشاگران، منتقدین و خریداران در هفتادمین جشنواره برلین، تا کنون به جشنواره های رده الف ژنو، صوفیه، لوکزامبورگ، سیدنی، ملبورن، بلگراد، کارلو وی واری، هلسینکی و پینگایو راه یافته که بدلیل شیوع بیماری کووید 19 بعضی از آنها معوق یا تعطیل شده اند.

یلدا در ایران توسط علی مصفا با مشارکت موسسه هنری مستقل بن گاه (مسعود و محمود بخشی) تهیه شده و با بازگشایی سینماها اکران خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 544

به "خبرنگاران یلدا از ماه سپتامبر در آمریکا و اروپا روی پرده می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یلدا از ماه سپتامبر در آمریکا و اروپا روی پرده می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید