رشد 200 درصدی گردشگری جام جهانی برای همسایگان قطر

به گزارش مجله خزرکوه، خبرنگاران: رشد 200 درصدی توریستی جام جهانی برای همسایگان قطر و منظره سالانه 6 میلیون توریست تا سال 2030 دستاوردهای جام جهانی برای قطر و همسایگانش است.

رشد 200 درصدی گردشگری جام جهانی برای همسایگان قطر

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سانگری تودی ،جام دنیای فوتبال که از 20 نوامبر آغاز شد، از نیمه راه گذشت. 16 تیم نهایی انتخاب شدند. قطر که تا زمان برگزاری فینال در 18 دسامبر انتظار 1.5 میلیون توریست خارجی را داشت با بیش از 8 میلیون توریست در دور اول بازی ها روبه رو شد. با فروش 28.9 میلیون بلیت پیش بینی می گردد که قطر به رکوردی حیرت آور از طرفداران فوتبال برسد.

شاید تیم فوتبال قطر برنده رقابت های جام دنیای نباشد، اما قطر قلب طرفداران در سراسر دنیا را به دست آورده است. در واقع، قطر برای جذب توریستان دست به ابتکاراتی زد، کاری که هیچ کشوری پیش از این انجام نداده بود. قطر صدور ویزا برای توریستان خارجی را لغو کرد. با وجود آنکه قانون منع الکل قطر و ممنوعیت ورود همجنسگرایان قبل از جام دنیای حرف و حدیث هایی ایجاد کرد ، اما قطرثابت نموده است که اگر اراده وجود داشته باشد هر چیزی ممکن است تا جایی که حتی پس از 48 مسابقه، هیاهو و دعوایی وجود ندارد و مسابقات در کلام آرامش در حال برگزاری است.

الی میلسون روزنامه خبرنگار 19 ساله روزنامه انگلیسی تایمز گفت: وقتی از انگلیس به قطر می آمدم، پدرم را به عنوان محافظ با خود آوردم.. فکر می کردم در این کشور به علت پوشش دستگیر یا شکنجه می شوم اما اینجا همه چیز عوض شده است. هیچ اهانت و اظهارات نژادپرستانه ای در خصوص دختران ندیدم در حالی که تجربه بدی را در انگلستان پشت سر گذاشتم. من دوست دارم چنین محیط زیبایی در بریتانیا نیز اتفاق بیفتد.

فیفا به فدراسیون های عضو اعلام نموده است که در یک قرارداد چهار ساله به رکورد عایدی 60750 کرور روپیه از قطر دست یافته که 8100 کرور از عایدی جام دنیای 2018 روسیه بیشتر است. قطر با مواجهه با خیل توریستان امیدوار است تا سال 2030، سالانه شش میلیون توریست جذب کند.

در هتل های قطر 45000 اتاق وجود دارد که 5 میلیون نفر می توانند در آن اقامت نمایند. توریستان زیادی در کشورهای مجاور دبی، ریاض، عمان و مسقط اقامت نموده اند. از اینجا، طرفداران با پرواز شاتل 60 تا 90 دقیقه ای به قطر می رسند و پس از تماشای مسابقه ظرف 24 ساعت باز می گردند. به گفته شرکت تحلیلی ForwardKeys، تعداد توریستانی که از کشورهای عربی به عمان سفر می نمایند، 200 درصد افزایش یافته است.

سلمان احمد، مدیر الهند تراول می گوید: ما هرگز این همه خارجی را با هم در قطر ندیده بودیم . یکی از مهندسان مقیم دوحه، می گوید: من 10 سال است که اینجا کار می کنم. قبل از آغاز مسابقات کمی نگران ازدحام جمعیت بودیم، اما اوضاع آنقدر سازماندهی شده است که به نظر نمی رسد یک میلیون طرفدار فوتبال در این کشور قدم بزنند.

قطر ماموران پلیس را برای تمرین به المپیک و لیگ ملی فوتبال فرستاده است و از پلیس 13 کشور از جمله پلیس شهر نیویورک یاری گرفته اند.

جام دنیای باشگاه های فیفا در سال 2019 به منظور ایجاد استراتژی در خصوص الکل برگزار گردید. موفقیت قانون ممنوعیت الکل درسی بود که از این موضوع گرفته شد.

طی ایام مسابقات تمام ادارات فقط به مدت 4 ساعت باز هستند. 80 درصد کارکنان نیز از خانه کار می نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 آذر 1401 بروزرسانی: 16 آذر 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1719

به "رشد 200 درصدی گردشگری جام جهانی برای همسایگان قطر" امتیاز دهید

1 کاربر به "رشد 200 درصدی گردشگری جام جهانی برای همسایگان قطر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 200 درصدی گردشگری جام جهانی برای همسایگان قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید