روسیه، علیه ناوالنی پرونده جدید کیفری باز داد

به گزارش مجله خزرکوه، بازرسان دولتی روسیه پرونده جدید کیفری علیه منتقد کرملین تشکیل داده و وی را متهم کردند که یاری های اقتصادی عمومی به سازمان هایی که تحت کنترل دارد را صرف مصارف شخصی نموده است.

روسیه، علیه ناوالنی پرونده جدید کیفری باز داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی بازرسان دولتی روسیه علیه الکسی ناوالنی، منتقد کرملین جدیدترین نشانه ای است که کرملین نمی خواهد وی که اکنون در آلمان به سر می برد، به صورت آزادانه به روسیه برگردد.

ناوالنی یکی از منتقدان اصلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است و کرملین گفته که این منتقد همانند دیگر شهروندان روسی آزاد است که به کشورش بازگردد؛ مساله ای که خودش هم گفته که میخواهد انجام دهد.

کرملین همچنین اعلام نموده، هیچ شواهدی دال بر اینکه ناوالنی مسموم شده، وجود ندارد و دست داشتن در ادعای مسمومیت وی را که در اوت 2020 صورت گرفت، رد می نماید.

کمیته تحقیقات روسیه اواخر روز سه شنبه ناوالنی و چند شخص دیگر که نامشان فاش نشده را به تقلب گسترده متهم کرد و گفت، منتقد روسی و سایرین 356 میلیون روبل یاری اهدایی به سازمان هایی که وی کنترلشان را برعهده دارد صرف نیازهای شخصی شان نموده اند.

این کمیته در ادامه بیانیه خود آورده، این اتهامات شامل خرید کالا و خدمات و پوشش هزینه های شخصی نظیر سفرهای خارج از روسیه می گردد.

ناوالنی در پیامی توئیتری به این اتهامات جدید واکنش نشان داد و نوشت، اینها همگی ساختگی و شبیه به اقدامی هیستریایی هستند که به دستور پوتین صورت گرفته است.

وی ادامه داد، پیش بینی می نماید که مقام های روسیه حالا که نتوانسته اند وی را به قتل برسانند، به دنبال حبسش هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 967

به "روسیه، علیه ناوالنی پرونده جدید کیفری باز داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه، علیه ناوالنی پرونده جدید کیفری باز داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید