رویترز: ایران غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته را شروع نموده است

به گزارش مجله خزرکوه، رسانه های غربی به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش دادند ایران غنی سازی اورانیوم در تأسیسات نطنز را با سانتریفیوژهای پیشرفته شروع نموده است.

رویترز: ایران غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته را شروع نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رویترز مدعی شد آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش جدیدی تأیید نموده است که ایران سانتریفیوژهای آی آر ـ4 در تأسیسات زیرزمینی نطنز را عملیاتی نموده است.

بر اساس این گزارش، ایران آبشاری متشکل از 174 سانتریفیوژ آی آر ـ4 را در تأسیسات زیرزمینی غنی سازی نصب و تزریق یواف6 ـ گاز هگزافلوراید اورانیوم به آنها را شروع نموده است.

بنابر گفته رویترز، آژانس این گزارش را روز دوشنبه میان اعضای خود توزیع نموده است.

تهران هنوز درباره این گزارش جدید آژانس موضع نگرفته است اما مقامات کشورمان بارها تأکید نموده اند اگر تحریم ها برداشته نشوند، ایران اقدامات بیشتری را در آینده نزدیک اتخاذ خواهد نمود که فراتر از تعهدات تهران ذیل توافق هسته ای است.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به پایبند نبودن آمریکا و کشورهای اروپایی به تعهدات خود ذیل برجام، غنی سازی 20درصدی اورانیوم را پیش برده و از روز 5 اسفند ماه مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرای پروتکل الحاقی را متوقف نموده است.

این اقدام هسته ای ایران وفق بندهای 26 و 36 برجام و در پاسخ به کوتاهی های مکرر و مداوم طرف های اروپایی برجام در عمل به تعهدات خود اجرا شده است. مقامات ایرانی در سطوح مختلف بارها به طرف های اروپایی برجام هشدار داده اند که در صورت عمل نکردن به تعهداتشان، فرایند تعدیل تعهدات هسته ای ایران همچنان ادامه خواهد یافت.

تحریم ها باید به یک باره برداشته گردد، طرح بازگشت جزءبه جزء به برجام عجولانه است

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1079

به "رویترز: ایران غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته را شروع نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: ایران غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته را شروع نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید