زیباترین جاهای تاریخی بریتانیا ، بخش اول

به گزارش مجله خزرکوه، بریتانیا، جاهای زیبا و تاریخی زیادی دارد که هر کدام بازگوکننده داستانی مجذوب کننده هستند. از موزه های برجسته تا قلعه های مستحکم، تاریخ را می توان در جای جای این سرزمین پیدا کرد.

زیباترین جاهای تاریخی بریتانیا ، بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین جاهای تاریخی بریتانیا را به شما معرفی کنیم.

دیوار هادریان

Hadrians Wall, Cumbria, Northumberland and Tyne and Wear, England

یکی از مشهورترین آثار به جای مانده از رومیان در دنیا، دیوار هادریان است که بیش از 117 کیلومتر طول دارد. این دیوار از نیوکاسل در شمال انگلیس تا تاین در شرق و سپس باونس آن سولوی در غرب این کشور ادامه دارد. این سازه خارق العاده، در سال 122 پس از میلاد ساخته شده است و از مرز شمالی امپراتوری روم محافظت می کرده است. این دیوار به نام امپراتور هادریان، به این نام معروفیت پیدا کرده است. این مکان به عنوان میراث یونسکو ثبت شده است.

قلعه استیرلینگ

Stirling Castle, Stirling, Stirlingshire, Scotland

قلعه استیرلینگ در پهنه بلند آتشفشانی و مشرف به رودخانه فورث قرار گرفته است. این قلعه، نقشی کلیدی در پادشاهی اسکاتلند داشته است. اولین اشاره ها به این قلعه مربوط به قرن دوازدهم میلادی است. این مکان، زادگاه ملکه مری اسکاتلند بوده است و امروزه، از جمله مشهورترین جاهای دیدنی اسکاتلند به شمار می رود.

آوبوری

Avebury, Wiltshire, England

این مکان شبیه به استون هنج معروف است و همانند آن خارق العاده است. این مجموعه شامل بزرگترین دایره سنگی در بریتانیا است. این مکان در ابتدا از 100 سنگ تشکیل شده بود که قدمت آن ها به 2850 پیش از میلاد باز می شود. البته، این سنگ ها در طی زمان، تغییرات زیادی را به خود دیده اند.

قلعه دانلوس

Dunluce Castle, Bushmills, County Antrim, Northern Ireland

قلعه دانلوس در کشور ایرلند، در بالای یک صخره و مشرف به اقیانوس اطلس است. این مکان، از جمله برجسته ترین جاهای دیدنی ایرلند شمالی محسوب می شود. این قلعه در قرن سیزدهم ساخته شده بود. در طی قرن های بعد، افراد مختلفی مالکیت آن را در اختیار داشتند. این قلعه از اواخر قرن هیجدهم متروکه بوده است.

آکسفورد

Oxford, Oxfordshire, England

شهر مشهور آکسفورد، از جمله شهرهای شناخته شده در سطح دنیای است. دلیل آن نیز دانشگاه مشهور این شهر است. تاثیر تاریخ را می تواند در تمام سنگ های ساختمان های این شهر مشاهده کرد. یکی از بزرگترین و قدیمی ترین کتابخانه های بریتانیا در دانشگاه آکسفورد قرار گرفته است. از جمله دیگر جاهای دیدنی شهر آکسفورد می توان به پل هرتفورد اشاره کرد که بسیار زیبا و تماشایی است.

سینت دیویدس

St Davids, Pembrokeshire, Wales

سینت دیویدس به عنوان کوچک ترین شهر بریتانیا شناخته می شود. در این شهر یکی از زیباترین مکان های مذهبی ولز قرار گرفته است. در قلب شهر پمبروکشایر، کلیسای جامع شهر ساخته شده است. این کلیسا در جایی ساخته شده است که سینت دیویدس در آنجا، یک صومعه مربوط به سال 600 پس از میلاد کشف کرده است. ساختمان کنونی این کلیسا مربوط به قرن دوازدهم میلادی است.

موزه ملی تاریخ

Natural History Museum, London, England

مجموعه تاریخی ملی قبلا بخشی از موزه بریتانیا بوده است اما در دهه 1850 میلادی، ریچارد اوون پیشنهاد ساخت یک موزه ملی مختص تاریخ را داد. ساخت ساختمان موزه ملی تاریخ بیش از هشت سال به طول انجامیده بود. این موزه در سال 1881 میلادی، درب های خود را به روی عموم باز کرده بود. امروزه، این بنای رومانسک، اثری هنری محسوب می شود و از جمله جاهای دیدنی شناخته شده لندن است.

گلاستونبری تور

Glastonbury Tor, Glastonbury, Somerset, England

گلاستونبری تور برای بیش از هزار سال، یکی از مهم ترین سازه های مذهبی و معنوی انگلیس بوده است. افسانه ها و اسرار زیادی پیرامون این تپه وجود دارد. در بالای این تپه بزرگ نیز ویرانه های یک برج قرن چهاردهمی به نام برج سینت مایکل واقع شده است. همین برج و منظره ها سرسبز اطراف آن، یک منظره تماشایی در شهرستان سامرست انگلیس را شکل داده است.

سینت کیلدا

St Kilda, Outer Hebrides, Scotland

در خارج از خط ساحلی غربی کشور اسکاتلند، سینت کیلدا واقع شده است. این مکان، بخشی دورافتاده از جزایر بریتانیا به شمار می رود. جزیره هیرتا، بزرگترین جزیره این سرزمین ناهموار به شمار می رود و اولین جزیره محسوب می شود که انسان ها در حدود چهار یا پنج هزار سال پیش در آن ساکن شده اند. در اواخر دهه سی میلادی، آخرین ساکنان جزیره هیرتا از این جزیره به سرزمین اصلی اسکاتلند کوچ کردند و دلیل آن نیز آب وهوای نامساعد این مکان بوده است. امروزه، این جزیره بیشتر برای پرندگان خود و همچنین سکونتگاه های تاریخی به جامانده در نقاط مختلف آن شناخته می شود.

استون هنج

Stonehenge, Salisbury, Wiltshire, England

در دشت سیلزبری در ویلتشایر، سنگ های باستانی استون هنج واقع شده اند که یکی از مشهورترین بناهای تاریخی انگلیس به شمار می رود. این مکان، از جمله شناخته شده ترین بناهای ماقبل تاریخی در اروپا است. این دایره های سنگی در حدود 2500 سال قبل از میلاد ساخته شده اند. اینکه چطور و چرا این سنگ ها به این شکل و به اینجا آورده شده اند، نامشخص است. امروزه، این مکان به عنوان میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

کاخ باکینگهام

Buckingham Palace, London, England

محل زندگی ملکه انگلیس، احتمالا مشهورترین کاخ در سراسر دنیا محسوب می شود. کاخ باکینگهام در شهر لندن، در ابتدا در قرن هیجدهم میلادی به عنوان خانه ای برای دوک باکینگهام ساخته شده بود. در سال 1761 میلادی، این خانه از طریق جورچ سوم برای همسرش ملکه شارلوت خریداری شده بود. معماری به نام جان نش نیز وظیفه تبدیل کردن این خانه به یک مکان اشرافی را برعهده گرفته بود. با این حال، شاه جورج قبل از اینکه بتواند در این کاخ زندگی کند، از دنیا رفت. ملکه ویکتوریا، اولین پاشادهی به شمار می رود که در این کاخ زندگی کرده است. از آن زمان، کاخ باکینگهام انگلیس به یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری این کشور تبدیل شده است.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1666

به "زیباترین جاهای تاریخی بریتانیا ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جاهای تاریخی بریتانیا ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید