سیلاب دوباره گناباد را فرا گرفت

به گزارش مجله خزرکوه، فرماندار گناباد گفت: برای دومین روز متوالی و به علت بارش شدید باران سیلاب بخشهایی از این شهرستان را فرا گرفت.

سیلاب دوباره گناباد را فرا گرفت

رضا نصیری عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: بدنبال بارش شدید باران همچون دیروز، یکشنبه روان آب و سیلاب از سمت کاخک و جاده کلات به سمت این شهر در جریان است و وارد بعضی از زمین های کشاورزی محدوده مرکزی این شهر شد.

وی ادامه داد: هم اکنون سیلاب شدید به سمت پل سمویی، ناصر خسرو، بهاباد و بخشهایی از روستای مند شهرستان گناباد در حرکت است.

فرماندار گناباد گفت: ستاد هماهنگی مدیریت بحران در این شهرستان از روز یکشنبه به مدت دو روز به حالت آماده باش کامل عایدی و اعضای این ستاد به منطقه وقوع سیلاب و از جمله چهار نقطه ورودی گناباد اعزام شدند.

وی با بیان اینکه تمدیدات لازم برای کاهش خسارت ها در دست انجام است، گفت: خسارت های ناشی از سیلاب در این شهرستان در دست برررسی است که جزییات آن اعلام می گردد.

وی گفت: بیشترین خسارتهای ناشی از سیلاب به منطقه ها بهاباد، قصبه شهر، روستای مند، جاده قدیم بیدخت و غیره وارد شد.

نصیری اعلام کرد: به علت نبود استحکام کافی بندسارها در گناباد، بر اثر بارش شدید باران سیلاب به این شهرستان خسارت وارد کرد.

رییس اداره امور منابع گناباد گفت: بدنبال وقوع سیلاب سه نقطه شامل پل بین نوغاب و قصبه شهر، پل زیبا شهر و پل رودخانه سموئی در شرایط بحرانی قرار گرفته است و احتمال در برگیری سیلاب از این منطقه ها به داخل شهر گناباد دور از انتظار نیست.

احمد تمامگر اضافه کرد: باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهر گناباد در سریعترین زمان ممکن اندیشیده گردد.

رییس اداره هواشناسی گناباد به به خبرنگار ایرنا گفت: مجموع بارش 19.2 میلی متری در محدوده مرکزی این شهر از روز یکشنبه تا به امروز موجب دو مرتبه وقوع سیلاب در بخشهایی از شهرستان شد.

داریوش شیبانی اضافه کرد: بارشها تا دو روز آینده ادامه می یابد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1622

به "سیلاب دوباره گناباد را فرا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب دوباره گناباد را فرا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید