شکایت دانشجویان ایرانی از وزارت امنیت داخلی آمریکا

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران به نقل از تایم، در پی شکایت دو دانشجوی ایرانی از وزارت امنیت داخلی آمریکا به دلیل بازپرسی نیروهای مرزبانی از دانشجویان ایرانی در فرودگاه ها و دیگر مبادی ورودی، کمیسیون حقوق مدنی آمریکا به این امر واکنش نشان داد.

شکایت دانشجویان ایرانی از وزارت امنیت داخلی آمریکا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس چقدر طول میکشه هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

کمیسیون حقوق مدنی ایالات متحده، نهادی فراحزبی و فدرال، در خصوص نحوه برخورد با ایرانی ها و ایرانی -آمریکایی ها در فرودگاه های آمریکا، عمیقاً ابراز نگرانی نموده و خواهان رسیدگی به آن شده است.

این شورا در بیانیه ای که به تازگی منتشر شده از وزارت امنیت داخلی آمریکا خواسته فوراً، تمامی گام های لازم را بردارد تا رویکرد برابر در قبال تمامی کسانی که در نقاط مرزی کشور هستند، تضمین گردد.

کمیسیون حقوق مدنی ایالات متحده همچنین از دفتر حقوق و آزادی های مدنی وزارت امنیت داخلی خواسته تا در خصوص گزارش های منتشرشده در خصوص برخوردهای تبعیض آمیز با ایرانی ها و ایرانی آمریکایی ها در مرزهای ورودی آمریکا، و داخل کشور، تحقیق کند.

اخراج شماری از دانشجویان ایرانی از فرودگاه ها و مرزهای ورودی ایالات متحده، به انتشار گزارش ها و انتقادهایی در رسانه های داخلی آمریکا انجامیده است. گزارش هایی نیز در خصوص ایرانی آمریکایی ها و دارندگان کارت سبز منتشر شده است.

این گزارش ها مورد توجه نهاد فدرال کمیسیون حقوق مدنی نیز قرار گرفته است. این کمیسیون می گوید به نظر می رسد این برخوردها (در مرزها) بر پایه شک و تردید واضح یا خطرات امنیتی مشخصی راسخ نیست.

این شورای حقوق مدنی در این مورد که ممکن است این برخوردها نمونه تازه ای از فرایند اقدامات دولت با انگیزه های ملیتی یا در ضدیت با مسلمانان یا مهاجران باشد ابراز نگرانی نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 297

به "شکایت دانشجویان ایرانی از وزارت امنیت داخلی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت دانشجویان ایرانی از وزارت امنیت داخلی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید