تور آلمان: غذاهای محلی هامبورگ آلمان، تجربه دنیای متفاوتی از طعم ها

به گزارش مجله خزرکوه، در سفر به هامبورگ آلمان و گشت و گذار در جاذبه های گردشگری این شهر، غذاهای محلی این شهر را از قلم نیاندازید. بیشتر غذاهای هامبورگ، غذاهای شمال آلمان نیز هستند.

تور آلمان: غذاهای محلی هامبورگ آلمان، تجربه دنیای متفاوتی از طعم ها

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

هنگام فکر کردن به غذاهای سنتی هامبورگ، بسیاری از ما ناخودآگاه یاد سوسیس و شیکلزل، کالباس کلم و سبزیجات، همراه با نوشیدنی های بی نظیر می افتیم. در واقع، این غذاها و دیگر غذاها معمولا به عنوان غذای آلمانی در سراسر دنیا سرو می شوند و بیشتر نمونه هایی از غذاهای جنوب آلمان هستند. هنگام بازدید از بندر هامبورگ، این هشت غذا را امتحان کنید تا با برترین غذاهای سنتی شمال آلمان آشنا شوید.

فیشبرتچن (Fischbrotchen)

برشی دایره ای از ماهی هومبل، میان وعده ای بسیار دوست داشتنی است. این ساندویچ ها معمولا با شاه ماهی ترش (بیسمارکینگ) یا شاه ماهی (ماتجس)، برخی اوقات با پیاز، ترشی و سس رمولدا تهیه می گردد.

اما غذاهای مختلفی می توان با به کارگیری مواد غذایی متفاوت تهیه کرد. شما می توانید ماهی سرخ شده یا ترد شده، میگوی دریای شمالی یا خرچنگ را با این غذا سرو کنید. خوردن فیچرتن در حالی که از منظره ها رودخانه آلپ یا نوازش باد دریای شمالی بر چهره خود لذت می برید، بسیار شگفت انگیز است.

فینکودر اسکول (Finkenwerder Scholle)

این غذای ماهی سنتی بر اساس نام منطقه ای در هامبورگ نام گذاری شده است که بعدها به یک روستای ماهیگیری تبدیل شد. پلایسه (چوله) پخته شده یا با بیکن، پیاز و میگوی دریای شمال طبخ می گردد.

پلایسه یکی از ماهی های خوراکی است که در شمال آلمان مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان عنصر اصلی در غذاهای ماهی و چیپس به شمار می رود. این روزها، تعداد پلایسه ها در چندین دریاچه کم شده است، اما در خیابان های Finkenwerder وجود داشته و شما می توانید رستوران های زیادی را که این غذای عالی را می پزند، پیدا کنید.

لاکوسوس (Labskaus)

اگر می خواهید طعم غذای ملوانان و مسافرین دریایی را بچشید، از لاکیوس نگذرید. این غذا از گوشت گاو نمک زده شده، سیب زمینی پخت شده و پیاز درست می گردد.

این غذا با گوشت های ترش، خرچنگ ترش، شاه ماهی و تخم مرغ سرخ شده، به طور معمول به عنوان یکی از پرطرفدارترین غذاها شناخته شده است. تنوع این وعده غذایی در سراسر اسکاندیناوی و حتی در لیورپول، انگلستان یافت می گردد که البته در آنجا اسکوس نامیده می گردد. درست است که لاکوسوس چیزی جز یک غذای عجیب و غریب نیست، اما امتحان آن ارزشش را داشته و طعم های خوشمزه آن شما را غافلگیر می نمایند.

گرونکوهل (Grünkohl)

در سراسر زمستان، کلم بروکلی آلمانی به نام گرونکوهل، در سراسر آلمان شمالی سرو شده و به عنوان یکی از غذاهای عالی سالم معرفی می گردد. برای طبخ این غذا، کلم برای چند ساعت خیس شده و با گوشت دو طرف دودی شده، یک یا دو نوع سوسیس، و بعلاوه سیب زمینی آب پز یا سرخ شده سرو می گردد.

فصل کلم بروکلی در اوایل زمستان شروع می گردد و اغلب گروه های محبت آمیز یا همکاران آن را جشن گرفته و یک تور کلی کباب به نام کولفهارت برگزار می نمایند. به طور خلاصه، افراد در این تورها چند ساعت مشغول تفریح و نوشیدن انوع نوشیدنی ها بوده و روز را در یک رستوران با خوردن گرونکوهل به انتها می رسانند، این وعده غذایی می تواند تا صبح آن ها را سرپا نگه داشته تا به پایکوبی و شادی بپردازند.

سوپ اصل (Aalsuppe)

قدیمی ترین دستورالعمل سوپ ماهی هامبورگ، مربوط به یک کتاب آشپزی نوشته شده در سال 1788 است. برخی ادعا می نمایند که در روش سنتی تهیه این غذا، از ماهی استفاده نمی گردد، بلکه این غذا از انواع چاشنی ها ساخته می گردد.

امروزه این سوپ به شکل شیرین و ترش با آب گوشت، گوشت گاو خشک شده، سبزیجات، میوه پخته و کوفته، و بعلاوه برخی از قارچ ها پخته می گردد. برخی ادعا می نمایند که طبخ این غذا مهمان های شهر را گیج و متحیر می نماید. این سوپ معمولا به عنوان یک غذای اصلی به شمار می رود.

بلغور قرمز (Rote Grutze)

هر وقت از نمونه های ماهی دلخواه و غذاهای گوشتی به اندازه کافی چشیدید، نوبت آن فرا می رسد تا برخی از غذاهای محلی شیرین را امتحان کنید، مثلا Rote Grutze که از توت های قرمز تابستانی و شیر تهیه شده و با سس وانیل یا بستنی سرو می گردد.

این غذا به وسیله دانمارکی ها به این منطقه آورده شد، اما به یکی از اساسی ترین غذاهای شمال آلمان تبدیل شده است. در حالی که شکل سنتی این غذای میوه ای قرمز است، اما انواع سبز، زرد و آبی آن نیز در منوی برخی از کافه ها و رستوران ها یافت می گردد.

فرانتبرتچن (Franzbrotchen)

نوع ویژه محلی فرانتبرتچن، به معنای واقعی کلمه، یک رولت فرانسوی است. شما این شیرینی های شیرین را که با اندازه زیادی کره و دارچین تهیه شده اند، در هیچ شهر دیگری به جز هامبورگ و شهرهای اطراف آن، پیدا نمی کنید.

همانطور که داستان های نقل شده بیان می نمایند، تهیه این شیرینی به وسیله کریستال فرانسوی در طول اشغال هامبورگ به وسیله نیروهای ناپلئون در قرن 19 انجام گرفته است. این شیرینی در روش سنتی فقط با شکر و دارچین ساخته می گردد، اما امروزه بسیاری از نانوایی ها انواع مختلف فرانتبرتچن را می پزند، به عنوان مثال با مارسیپان، شکلات یا دانه کدو تنبل.

قهوه بو داده تازه (Freshly roasted coffee)

قهوه و شهر هامبورگ در طی قرن ها روابطی صمیمانه داشته اند. به واسطه بندر هامبورگ، از انتها قرن نوزدهم، این شهر بزرگ ترین بازار قهوه در دنیا شده است. در این شهر، قهوه خانه های مشهور تچیبو و J. J. داربوون تاسیس شده اند.

امروزه انبارهای منطقه اسپیچرستد بزرگ ترین مکان تجاری قهوه در سراسر دنیا به شمار می فرایند. بیش از سه قرن از افتتاح اولین قهوه خانه ها در هامبورگ می گذرد و این شهر باکیفیت و عالی ترین قهوه های جاوا را ارائه می دهد، حتی قهوه خورترین افراد هم از آمدن به این شهر و خوردن قهوه های این شهر پشیمان نخواهند شد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1574

به "تور آلمان: غذاهای محلی هامبورگ آلمان، تجربه دنیای متفاوتی از طعم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: غذاهای محلی هامبورگ آلمان، تجربه دنیای متفاوتی از طعم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید