ماهواره اقیانوس شناسی چین و فرانسه به بهره برداری رسید

به گزارش مجله خزرکوه، ماهواره اقیانوس شناسی چین و فرانسه پس از انجام آزمایش های درون مدار به بهره برداری رسیده است.

ماهواره اقیانوس شناسی چین و فرانسه به بهره برداری رسید

با ما همراه باشید و با تور چین تابستان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با ما همراه باشید و با هزینه تور به چین از شگفت انگیزترین کشور جهان دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، طبق اعلام وزارت منابع طبیعی، ماهواره اقیانوس شناسی چین و فرانسه (CFOSat) پس از انجام آزمایش های درون مدار به بهره برداری رسیده است.

از این ماهواره برای مشاهده و بررسی امواج، قطب ها، یخچال های یخی و اقیانوس ها استفاده خواهد شد؛ آزمایش های نهایی ماهواره اقیانوس شناسی مشترک چین و فرانسه در مرکز هوانوردی پکن انجام و توسط موشک ماهواره بر لانگ مارچ چین به فضا فرستاده شد.

گفتنی است چین برنامه ساخت یک ایستگاه فضایی در سال 2020 را دارد که علاوه بر چین کشورهای دیگر نیز از آن استفاده خواهند کرد.

لیو Jianqiang، محقق ارشد ماهواره اخیر چین گفت: در طی 8 ماه آزمایش در مدار، ماهواره داده سنجش از دور با دقت بالا با پراکندگی و طیف سنج موج خود را به دست آورد و ایستگاه های زمینی نیاز به پردازش داده را نیز برآورده کرده اند.

CFOSat می تواند مشاهدات با وضوح بالا از سطح اقیانوس را انجام دهد؛ داده های مشاهده این ماهواره نقش مهمی در نظارت بر محیط زیست دریایی جهانی، پیشگیری از بروز حوادث و مقابله با تغییرات آب و هوایی دارند.

در طی آزمایش درون مدار، ماهواره بیش از 20 ترابایت داده ایجاد کرده که توسط بیش از 40 کاربر در چین استفاده شده است.

ماهواره در اکتبر سال 2018 به طور مشترک توسط چین و فرانسه توسعه یافته است؛ این ماهواره بیش از 700 کیلوگرم وزن دارد و قرار بود در همان سال 2018 به فضا پرتاب شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 251

به "ماهواره اقیانوس شناسی چین و فرانسه به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره اقیانوس شناسی چین و فرانسه به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید