ناو هواپیمابر آمریکا وارد عمان شد

به گزارش مجله خزرکوه، مقامات ناوگان پنجم دریایی آمریکا حاضر در منطقه از حضور مجدد یک فروند ناو هواپیمابر آمریکا دریک پایگاه دریایی در عمان خبر دادند.

ناو هواپیمابر آمریکا وارد عمان شد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به نوشته وبگاه نیروی دریایی آمریکا ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتس برای توقف کوتاه و بعضی اقدامات لجستیکی در بندر الدقم در عمان پهلو گرفت. یک مقام نیروی دریایی آمریکا مدعی شده که این تحرک برای استراحت خدمه بعد از مدتی حضور در دریا تدارک دیده شده است.

آمریکا و دولت عمان سال 2019 توافق کردند تا ناوهای هواپیمابر آمریکا امکان دسترسی به بنادر این کشور را داشته باشند. اینک بندر الدقم دومین پایگاه ناوگان پنچم دریایی ایلات متحده در منطقه محسوب می گردد.

به نوشته این وبگاه، با توجه به دور بودن این پایگاه دریایی از خلیج فارس و اینکه احتیاج به عبور از تنگه هرمز محل استقرار نیروهای ایرانی نیست، پایگاه دریایی الدقم در عمان خطرات کمتری را برای قوای آمریکایی در بر دارد.

این در حالی است که همزمان با سفر وزیر دفاع انگلیس به منطقه، این کشور از برنامه های خود برای توسعه پایگاه دریایی راهبردی خود در عمان اطلاع داد. وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای اعلام نموده که 23.8 میلیون پوند برای توسعه پایگاه الدقم و افزایش دسترسی نیروی دریایی این کشور به اقیانوس هند اختصاص داده است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 682

به "ناو هواپیمابر آمریکا وارد عمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناو هواپیمابر آمریکا وارد عمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید