نرودا پرچم دار شیلی در اسکار شد

به گزارش مجله خزرکوه، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندی وایر، نرودا ساخته پابلو لارن در حالی به عنوان نماینده شیلی برای رقابت اسکار خارجی زبان انتخاب شد که فیلم هیچ اتفاقی اینجا نیفتاد ساخته آلخاندرو فرناندز نماینده خوبی از سینمای این کشور در جوایز گویای اسپانیا بود.

نرودا پرچم دار شیلی در اسکار شد

ارنستو اوتونه وزیر فرهنگ شیلی دیروز در مراسمی از دلایل این انتخاب سخن گفت و در برابر کارلوس روبلس فراگا سفیر اسپانیا در شیلی این خبر را اظهار داشت.

فیلم لارن بر زندگی پابلو نرودا برنده جایزه ادبی نوبل به عنوان یک شاعر و سیاستمدار تاکید دارد و دوره ای را تصویر نموده که او فعالیت های زیرزمینی و همکاری با حزب کمونیست را پیش می برد.

در این فیلم لئویس جنکو در نقش پابلو نرودا ایفای نقش نموده و گائل گارسیا برنال نیز در نقش یک بازپرس پلیس مقابل دوربین رفته است. نگارش فیلمنامه برعهده گیلرمو کالدرون نمایشنامه نویس شیلیایی بود و فیلم به عنوان محصول مشترک سینمای شیلی، فرانسه، اسپانیا و آرژانتین ساخته شد.

هیچ اتفاقی اینجا نیفتاد ساخته آلخاندرو فرناندز ملهم از پرونده پسر سیاستمداری شیلیایی است که در تصادف اتومبیل یک کشاورز بیچاره را زیر گرفت.

وزیر فرهنگ از اقبال هر دو فیلم در شیلی سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که پیروزیت های هر دو فیلم بتواند مخاطبان بیشتری را به سینماها بکشاند. وی تاکید نمود که فیلم های کارگردانان شیلیایی بیش از هر زمان دیگری در داخل و خارج کشور پیروز عمل نموده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که فیلم لارن بتواند با ورود به فهرست اسکار حتی به افق های بیشتری برسد.

این در حالی است که فیلم جکی با بازی ناتالی پورتمن ساخته کارگردان شیلیایی سازنده نرودا در جشنواره فیلم ونیز و تورنتو با تحسین زیادی روبه رو شد.

سوم اکتبر 2016 (12 مهر) مهلت معرفی نمایندگان هر کشور برای اسکار به انتها می رسد.

برندگان هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه (دوشنبه 9 اسفند) معرفی می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 312

به "نرودا پرچم دار شیلی در اسکار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرودا پرچم دار شیلی در اسکار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید