هتلی که برای چهل سال یخ زده!

به گزارش مجله خزرکوه، هتل اسکیمویی آلاسکا

هتل اسکیمویی در کنت ول آلاسکا یکی از عجیب ترین و متفاوت ترین هتل هایی است که تا به حال دیده اید. اولین موردی که به عجیب شدن آن منجر شده، این است که این هتل در دورترین نقطه در آمریکا واقع شده است. دومین موضوع و البته شگفت آورترین مورد این است که این هتل اسکیمویی هرگز افتتاح نشد و کسی در آن اقامت نکرد. این هتل که ایگلو سیتی (Igloo City=شهر خانه اسکیموها) نام دارد زمانی آغاز به ساختش شد که به عنوان یک هتل بسیار خوب برای اقامت در نظر گرفته گردد. اما این هدف هرگز به انتها نرسید. در ادامه با خبرنگاران باشید تا در خصوص این هتل بیشتر اطلاعات کسب کنیم.

هتلی که برای چهل سال یخ زده!

هتل اسکیمویی

ساخت این هتل در دهه 1970 آغاز شد که در آن موقع به علت این که بعضی از ویژگی های یک هتل را نداشت به آن اجاره افتتاح شدن ندادند. در حالی که امروزه با وجود اینکه تکنولوژی پیشرفت نموده و راحت تر می توان یک هتل را طبق استانداردهای لازم ساخت، اما هنوز هم در بعضی هتل ها، عدم تطابق با این استانداردها دیده می گردد. البته با اینکه بعد از ساخت این هتل اسکیمویی افراد زیادی کوشش کردند که آن را دوباره به راه بیندازند، اما این هتل هرگز سرپا نشد و علت آن هم مطمئناً عدم کوشش صاحبان آن نبوده است. ساختار بتنی چهار طبقه ای هتل اسکیمویی آلاسکا که بسیار بزرگ است، می تواند از هواپیما در ارتفاع 30،000 پایی دیده گردد. اما متاسفانه نمای داخلی آن هرگز به اتمام نرسید. این موضوع را افراد زیادی می دانند، زیرا این هتل هرگز دیگر قفل نشد و به همین علت نیز با اینکه داخل آن در بسیاری جهات تخریب شده است، اما ماجراجویان و افراد کنجکاو زیادی بوده اند که به داخل آن راه پیدا نموده اند.

یخ زده در زمان

این هتل که در حال حاضر به آن یخ زده در زمان نیز می گویند به عنوان یک جاذبه توریستی عجیب در آلاسکا افراد زیادی را به خود جذب می نماید تا از آن بازدید نمایند. هتل اسکیمویی آلاسکا که تنها مهمانانی که در آن تا امروز اقامت داشته اند خرس های قطبی، گرگ ها و گوزن های شمالی بوده اند، با رویای اینکه یک هتل معروف در آلاسکا گردد، به خواب رفت. به هر حال با اینکه ساختمان بعضی از قوانین یک هتل را رعایت ننموده بود، اما به علت بزرگی آن به همان صورت برای چهار دهه رها شد و به یک متروکه تبدیل گشت. بعد از چندین سال، رفته رفته حیوانات از آن به عنوان سرپناهی از گرمای تابستان و بعضی به خاطر زمستان استفاده می کردند.

در داخل این هتل اسکیمویی شما می توانید مشاهده کنید که ساخت آن تا چه حد پیشرفت نموده بود، قبل از آن که به حال خود رها گردد. اگر چه مالکین ایگلو سیتی از دهه 1970 چندین بار عوض شده اند اما به نظر می رسد که هرگز به مقدار کافی این ملک از نظر بانک هایی که باید برای تکمیل آن وام به آن ها می دادند، قابل واقع نشد. در حال حاضر همان طور که گفته شد این هتل، طرد شده است، اما اگر از داخل مکانی متروکه نمی ترسید، می توانید برای یک ماجراجویی به داخل آن بروید.

ماجراجویی در هتل اسکیمویی آلاسکا

فیلم برداری انگلیسی به نام کریس بورتون، زمانی که 42 سالش بود در حال سفر به قطب شمال بود که در میانه راه ساختمانی عجیب می بیند که آن، همان ایگلو سیتی بود. برتن که در منچستر به جهان آمده است، آن را در فاصله 321 کیلومتری از شهرهای انکوریج و فربنکس یافت و این هتل را با به طرز مرگباری، ساکت تعریف کرد.

از زبان کریس بورتون

اینجا ایگلو سیتی با جمعیت صفر است. این هتل در میانه راه در بین شهرهای انکوریچ و فربنکس واقع شده است که با هرکدام حدود 312 کیلومتر فاصله دارد. من در حال رانندگی به سمت شمال و در حال عبور از پارک ملی دنالی بودم و در اواسط ناکجا آباد، با تماشا یک خانه اسکیمو بسیار بزرگ که در کنار جاده ساخته شده بود، بسیار شوکه زده شدم. به هر حال تصمیم گرفتم که ماشینم را متوقف کنم و سری به آن بزنم. از بیرون که به این ساختمان بزرگ نگاه می کردم، به نظرم می آمد که یک تصویر سورئال در روبرویم ظاهر شده است که از تمدن فاصله بسیار زیادی دارد. من مکان های متروکه زیادی در طول سفرها و در زندگی ام دیده ام؛ اما این مورد همزمان بسیار هیجان انگیز و استرس زا بود.

من در خصوص حیوانات وحشی نگران بودم، خرس ها در خواب زمستانی بودند، گرگ ها و گوزن ها و بعلاوه برف های عمیقی در این منطقه آلاسکایی وجود داشتند. خرس ها در این زمان از سال به خواب فرو رفته بودند و من قطعا نمی خواستم آن ها را بیدار کنم. گزارش هایی از گرگ ها شنیده بودم و البته چند تا از گوزن ها را نیز در جاده دیده بودیم که همراه با بچه هایشان بودند و در طول جاده اگر خطری احساس می کردند بسیار عصبانی می شدند. به هر حال تصمیم گرفتم که به دور این ساختمان قدم بزنم. البته برف عمیقی آن جا را فرا گرفته بود و هر قدم نا امنی را چند برابر می کرد و بسیار ریسکی بود. این هتل اسکیمویی (که تا بعد از آن که از آنجا برگشتم نمی دانستم برای هتل ساخته شده بوده است) شبیه به لوکیشن های فیلم بود و در زیر این همه برف هرگز فکر نمی کردم که این ساختمان با عظمت برای چهار دهه است که کسی به داخل آن قدم نگذاشته است.

این هتل با اینکه بسیار بی سر و صدا به نظر می آمد، اما موقعیت آن در کنار کوه ها و برف هایی که روی زمین بودند بسیار ترسناک شده بود. به غیر از وسایل نقلیه ای که هرازگاهی در جاده عبور می کردند، سکوت مرگباری در آن جا حاکم بود. در یک ساعتی که من در آنجا ایستاده بودم، تنها دو کامیون از جاده عبور کردند. کانتول، که جمعیت 219، نزدیک ترین جمعیت جمعیت شهر Igloo است. نزدیک ترین شهری که به این هتل اسکیمویی نزدیک است شهر کنت ول است که در حال حاضر 219 نفر در آن زندگی می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: khazarkooh.ir شناسه مطلب: 1558

به "هتلی که برای چهل سال یخ زده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتلی که برای چهل سال یخ زده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید